به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استانداری گفت: پس از غربالگری، افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شده و از ورود افراد غیر بومی که به دلایل غیر ضروری به استان سفر کردند، جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: ضد عفونی کردن بانکها و مراکز اداری استان به صورت مستمر و جدی دنبال خواهد شد و بسیج ادارات نظارت بر این مساله را دنبال می‌کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: با ابلاغ تعطیلی مهمانسراهای ادارات از ورود میهمان به این مراکز جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت کاهش تجمعات در پیشگیری از شیوع کرونا، ادامه داد: محدود سازی نماز جماعت طی کمیته ای با حضور برخی سازمان ها و نهادها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به جمیع ملاحظات در دستور کار قرار گیرد.

رضایی یادآور شد: همچنین توجه و فرهنگ سازی در خصوص خرید و فروش اینترنتی و استفاده از خدمات دولت الکترونیک بررسی و با جدیت دنبال شود.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص فروش بیرون بر فست فودها، رستورانها و ترغیب مردم به عدم حضور در چنین مراکزی و خرید تلفنی یا اینترنتی از این مراکز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی به ضرورت سطح بندی مطب های پزشکان اشاره کرد و گفت: برخی مطب ها با توجه به نیاز جامعه باید دایر باشد ولی برخی مطب ها نیازی به دایر بودن نیست و باید تعطیل شود که سازمان نظام پزشکی در این زمینه اقدامات لازم را پیگیری و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

استاندار اصفهان بر ضرورت ضد عفونی سرویس های کارکنان و کارگران ادارات، کارخانه‌ها و شرکت ها خصوصی و دولتی تاکید کرد.

وی همچنین گفت: بر اساس مصوبات این جلسه ادارات دولتی تعرفه های خدمات خود را تا ۲ ماه در سال جدید تغییر نخواهند داد و لذا مردم برای دریافت این خدمات ضرورتی ندارد که در ماه آخر سال ازدحام داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین یک نقاحتگاه مناسب با پیش بینی امکانات کامل ظرف ۲ روز آینده به منظور نگهداری و قرنطینه افراد مرخص از بیمارستان مشخص خواهد شد.

 

مطالب پیشنهادی