7:40 1398/06/28

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  تسنیم به نقل از شبکه المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه چهارشنبه تصریح کرد تکیه کردن کشورهای متجاوز بر سلاح‌های آمریکایی و  اروپایی، سودی برای آنها ندارد و شکست را برایشان به همراه دارد، زیرا نمی‌توانند با هیچ یک از هواپیماهای ما مقابله کرده و آن را سرنگون کنند.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد : ما امروز بیش از هر زمانی مصمم به انجام  عملیات گسترده و منحصر به فرد برای توقف جنگ هستیم وده‌ها هدف در چارچوب بانک اهداف ما در امارات قرار  دارد.

 

یحیی سریع اظهار داشت ما به امارات می‌گوییم که تنها یک عملیات کافی  است که هزینه‌های سنگینی به شما تحمیل کند.

 

وی در ادامه به جزئیات جدیدی از عملیات پهپادی منحصر به فرد اخیر در عمق خاک عربستان و ضربه محکم به تاسیسات نفتی این کشور اشاره کرد و گفت عملیات هدف قرار گرفتن تاسیسات آرامکو پس از عملیات شناسایی هوایی دقیق صورت گرفت.

 

جزئیات جدید عملیات پهپادی اخیر در عمق خاک عربستان

 

یحیی سریع در این کنفرانس مطبوعاتی به تشریح جزئیات عملیات بازدارندگی دوم پرداخت که با هدف قرار دادن بزرگترین تاسیسات تولید نفت جهان در واکنش به ادامه تجاوزگری عربستان و محاصره ملت یمن،‌پشت عربستان را شکست.

 

به یاری خداوند نیروهای ما به سطح بالایی  از توانمندی در تمام سطوح رسیده‌اند، امروز نیروهای ما قادر به ساخت و  تولید تعداد زیادی پهپاد در یک زمان بسیار کم هستند.

 

پیشتر هم نیروهای مسلح بر توان خود برای تولید هر روز یک پهپاد تاکید کرده بود.

 

نمایشگاه صنایع هوایی، سطح توانمندی‌های ساخت نیروهای ما در زمینه یگان پهپادی و نیز یگان موشکی و همچنین صنایع جنگی مختلف را به همگان نشان داد و ثابت کرد.

 

امروز از عملیات موازنه بازدارندگی دوم سخن می‌گوییم که تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داد. این  عملیات بهترین دلیل و نمونه سطح بالایی از توانمندی نیروها ما در زمینه برنامه‌ریزی و اجرا به شمار می‌رود.

 

امروز به جهان تاکید می‌کنیم که یمن آزاد و استوار و مقاوم در برابر ائتلاف جنگ افروزان و متجاوزان حتی یک لحظه در پاسخ به این تجاوزگری تردید به خود راه نخواهد داد و از حق مشروع خود برای هدف قرار دادن تمام اهداف مشروع در عمق کشورهای متجاوز و جنگ افروز استفاده خواهد کرد.

 

ما امروز تصاویری از تاسیسات نفتی «بقیق و خریص» را بر اساس تصاویری هوایی گرفته شده قبل از حمله به شما نشان می‌دهیم، این تصاویر قبل از عملیات توسط پهپهادهای شناسایی ما گرفته شده بود.

 

پیش از این عملیات، فعالیت اطلاعاتی و شناسایی دقیقی صورت گرفت و ما تصاویری را از داخل تاسیسات هدف قرار گرفته شده دریافت کردیم.

 

امروز به شما تاکید می‌کنیم که تخریب و ویرانی که در پی این عملیات در تاسیسات نفتی به بار آمد، حجم آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که به آن اعتراف شده است.

 

آمریکا با انتشار تصاویر ساختگی پس از انجام  عملیات در چارچوب تلاش‌هایش برای کم نشان دادن اهمیت این عملیات  عمل کرد، این تصاویر حجم تحقیر و کوچک شمردن این  عملیات از سوی آمریکا را نشان می‌دهد، این در حالی  است که حجم خسارت‌های وارده بسیار بیشتر از آن چیزی است که این تصاویر نشان می‌دهد

 

آتش سوزی(در تاسیسات نفتی) به مدت چندین ساعت ادامه یافت و طرف‌های ذیربط در کشور متجاوز نتوانستند این آتش سوزی را مهار کنند، آیا منطقی است که خسارت‌ها آن طوری باشد که آمریکا تلاش می‌کند آن را به تصویر بکشد.

 

و اینک جزئیات جدیدی از عملیات را اعلام می‌کنم :

 

اولا : این عملیات با استفاده از تعدادی از پهپادهای مختلف انجام شد از جمله پهپادهایی که امروز و برای اولین بار از آن رونمایی می‌شود.

 

این پهپادها بر اساس میزان برد و مسیر و از جهت‌های مختلف بر اساس مکان مورد هدف پرواز کردند،‌ اول پهپادهایی از نوع قاصف از نسل سوم آن بود که تا مسیرهای طولانی پرواز می‌کند و برای اولین بار آن را فاش می‌کنیم، دوم پهپادهای صماد 3 که برد آن 1500 تا 1700 کیلومتر می‌رسد، به پرواز درآمد، نکته سوم پهپادهایی با موتورهای جت به پرواز درآمدند که قبلا استفاده شده بود و بعدا آن را فاش می‌کنیم. این پهپادها حامل چهار بمب است که از دقت در اصابت به هدف برخوردار  است.

 

این پهپادها از قدرت مخفی شدن و مانور دهی و دقت در اصابت به هدف از زاویه‌های مختلف برخوردار است.

 

پیش از انجام این عملیات، عملیات برنامه‌ریزی و آماده‌سازی در بالاترین سطوح و با شیوه‌های عملیاتی پیشرفته صورت گرفت به طوری که توازن میان پهپادهای مجهز به موتور جت و عادی و دارای بیشترین برد پروازی و متوسط ایجاد شد تا در آن واحد به اهداف برسد.

 

همچنین از پهپادهای دیگری برای ایجاد پارازیت و فریب دشمن استفاده شد تا پهپادهای اصلی عملیات بتواند به هدف برسد، که هدف از این عملیات(فریب دشمن با استفاده از پهپادهای غیر اصلی) مشغول کردن سامانه دفاعی دشمن و فریب آن بود.

 

ثانیا : نیروهای مسلح یمن،‌جزئیات کامل این عملیات را حفظ می‌کنند و تمام جزئیات را در زمان مناسب فاش خواهند کرد.

 

دشمن تلاش کرد تا این عملیات را کم اهمیت نشان دهد و نتایج و پیامدهایش را کمرنگ نشان دهد، ولی هر روزکه می‌گذرد به زیان‌های مستمر به اقتصاد و جایگاهش در منطقه و جهان اعتراف می‌کند.

 

دشمن سعودی و به همراه آن، آمریکا تلاش می‌کنند از یک حقیقت روشن برای همگان در چارچوب تحقیر توانمندی‌های یمنی و امکانات آنها فرار کنند تا در برابر معادلات جدید یمنی‌ها قرار نگیرند.

 

یمن جدید قادر است هر تجاوزی را دو برابر پاسخ دهد و  دشمن را در عمق خاک خود سیلی بزند، این دشمنی است که خون و جان یمنی‌ها را کوچک شمرده، دشمن ظالم و ستمگر و متجاوز که روستاها و شهرهای یمن را بمباران و ویران کرد و در آتش سوزاند، این دشمن امروز تاسیسات نفتی‌اش در آتش می‌سوزد و تاسیسات و  اهداف راهبردی و حیاتی بیشتری از دشمن در صورت ادامه تجاوزگری در آتش خواهد سوخت.

 

 

 

ملت ما هرگز سکوت نخواهند کرد، اامروز سخنان رهبرمان عبدالملک بدرالدین الحوثی را یادآوری می‌کنیم که بارها و مکرر به کشورهای متجاوز هشدار داد و به صراحت به آنها گفت که هرگز اجازه نخواهیم داد که ملت یمن از گرسنگی جان دهد، ما به جهان منافق همدست با دشمن می‌گوییم که ملت ما از گرسنگی نمرده و نخواهد مرد و با تمام وسایل و تجهیزات با هر نیروی متجاوز اشغالگر توطئه‌گر مبارزه خواهد کرد و حق مشروع برای دفاع از خود را  اعمال خواهد کرد.

 

امروز مواضع جهانی قابل تقدیری را شاهد بودیم به ویژه مواضعی که از حق یمن در پاسخ دادن به جنایات سعودی و امارات در کشورمان حمایت کردند، به طور خاص مواضع ایران و ترکیه را یادآوری می‌کنیم و نیز مواضعی که بعد انسانی در یمن را در نظر گرفتند و البته که شما هم این مواضع را ملاحظه کردید.

 

نیروهای مسلح یمن امروز با تمام قدرت و عزت و صلابت در برابر ائتلاف متجاوزان و نیروهای شرور ایستاده‌ اند، نیروهای مسلح تاکید می‌کنند که هرگز در پاسخ فوری و استثنایی به کشورهای متجاوز و در راس آنها امارات و عربستان سعودی در صورت ادامه تجاوزگری درنگ نخواهند کرد.

 

مطالب پیشنهادی