به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری مفتاح ، در شصت و چهارمین صحن علنی شورای شهر اصفهان که صبح امروز ( ۹۷/۱۰/۳۰ ) برگزار شد؛ نایب رییس شورای شهر ضمن تشکر از برگزاری کنفرانس شهر دوستدار کودک در اصفهان که اخیرا با شعار "قلب شهر برای کودکان میتپد"  ؛ اظهار داشت: برخود لازم میدانم از تمامی دست اندرکاران این کنفرانس تقدیر و تشکر نمایم چرا که این  اقدام میتواند یکی از نمادهای توسعه تلقی گردد.
وی بخش دوم سخنان خود را با آیه قرآن و برمبنای انکه " ای گروه مومنان برخی از گمان ها اثم و گناه بوده و در کارهای یکدیگر تجسس نکنید"آغاز کرد.

علیرضا نصر اصفهانی با برشمردن مواردی در نطق خود بیان کرد: در روزهای اخیر در بعضی شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تعدادی فیش حقوقی شد که مدیریت شهری مورد تاخت و تاز افکار عمومی قرار گرفت .

وی با بیان آنکه  لازم است مردم عزیز مطالبی را در جهت تنویر افکار عمومی بدانند تا از سوء ظن هایی که موجب ارتکاب گناه میشود جلوگیری کنم، اظهار کرد: اگر اقدامی از سوی مدیرشهری لازم باشد در این موارد میبایست انجام گیرد و اصلاح شود.

نایب رییس شورا گفت:  همیشه معتقد بوده و هستیم که از گردش اطلاعات و شفافیت امور استقبال میکنیم و مردم عزیزمان را از محارم مدیریت شهری میدانیم و  بنا نداریم هیچ چیزی را از آن ها کتمان کنیم  اما اینکه شبکه های اجتماعی به راحتی اطلاعات را به دست می آورند و منتشر میسازند  نشان از آن دارد که به همه اطلاعات شهرداری دسترسی دارند و نشان دهنده آن است که مدیریت شهری هیچ نگرانی از این بابت نداشته و نخواهد داشت .


وی با تاکید بر آنکه معتقدیم هیچ سند محرمانه ای نیست که به دور از چشم اعضای محترم شورای شهر و مواردی از دید مردم پنهان باشد(از قبل بوده و امیدواریم در آینده نیز چنان باشد)؛ گفت: 
یقینا ارقام اعلام شده و فیش های منتشر شده از تکیه گاه قانونی برخوردار بوده و نباید مطالب به گونه ای بیان شود که خواننده احساس کند مدیریت شهر دچار بی بند و باری مالی و بریز و بپاش و  صدور احکام مالی بی حساب و کتاب بوده است.
وی اذعان داشت: اعضای شورای شهر اصفهان به دلیل سوگندی که یاد کرده اند برخود واجب میدانند نظارت بر امور مختلف را بدون تعارفات مرسوم با جدیت انجام دهند و چنانچه در روند امور تخلفاتی صورت گیرد طبق قوانین و و شرح مقررات وظایف مسئولیت خود را ایفا نمایند.
علیرضا نصر گفت: با توجه به حجم ماموریتهای شهرداری و گستردگی فعالیت ها ممکن است در مسیر انجام کارهای عمرانی، اداری و خدماتی و... سهوا اشکالات و خطاهایی صورت گیرد که بخش عمده آن توسط سیستم های حراست و حقوقی بررسی و در کوتاه ترین زمان ممکن با خاطیان برخورد میشود.

نایب رییس شورای شهر اصفهان اظهار کرد: عزممان جزم است که با خطاهای عمدی به هر شکلی که باشد از طریق قانونی برخورد نماییم و در این راه با هیچ عزیزی در هیچ پست و مقامی تعارف و سازش نخواهیم کرد؛ و با دیده بانی موثر همه امور را رصد میکنیم.


وی ادامه داد: از شهردار پرتلاش و حقوق دان اصفهان و معاونین محترم که با دقت و منطبق بر قوانین و مقررات امور را مدیریت میکنند سپاسگزاریم  و براساس آنچه دیده ایم این عزیزان را همواره حامی و حافظ بیت المال و حقوق مردم و کارکنان میدانیم از ایشان خواهشمندیم که موارد منتشر شده را در دستور رسیدگی قرار دهند ؛
تا چنانچه اشکال و ایرادی در پرداخت صورت گرفته، اصلاح لازم صورت پذیرد.
نصر تصریح کرد: بارها درخواست کردیم که اصحاب رسانه و مدیران شبکه های اجتماعی  در انتشار مطالب با اطلاعات کامل و بررسیهای همه جانبه اقدام نمایند تا بی جهت حیثیت اشخاص مخدوش نگردد و اذهان عمومی مشوش نگردد.
نایب رییس شورا بیان داشت: یقینا مسئولین محترم در هر پست و مسئولیتی که هستند برای انجام ماموریتهای خود نیاز به آرامش و حمایت دارند و ما اجازه نداریم هر روز فضای شهر را با اخبار ملتهب کننده برهم بریزیم و نیروهای خدوم  و وظیفه شناس و خادم و دلسوز رابه جهت وجود اندکی از خطاهایی که در نهادها و سازمان ها و ادارات ایجاد میشود در نزد مردم بدنام و مشکل دار معرفی کنیم و اعتماد عمومی را مخدوش کنیم.
 بدیهی است هر کس مرتکب خطایی شد باید از طریق مراجع قانونی مورد بازخواست قرار گیرد و چنانچه به بیت المال به هر صورت دست درازی صورت گیرد بدون هرگونه ملاحظه ای با آن برخورد شود اما اینکه هر روز اذهان مردم را با مشکل مواجه کنیم و شایعه سازی کنیم
و آرامش را از جامعه بگیریم به نظر میرسد رفتار اخلاقی نباشد.
البته باید مدیران محترم  مواظب دامهای احتمالی که افراد مغرض بر سر راه آنها میگذارند باشند  و هوشیارانه  فعل و انفعالات تحت مدیریت خود را رصد نمایند.
در پایان نصر اصفهانی با تاکید بر آنکه ، برای عزیزانی که در دفاع از حق و حقوق خود مسیر قانونی را طی مینمایند  ارزش قائلیم  و چنانچه افرادی با مراجعه به مراجع قضایی به دنبال مطالبات خود باشند، نباید مورد تعرض قرار گیرند؛ ادامه داد: 

این افراد نباید مورد سرزنش و بی حرمتی قرار گیرند چرا که  این حق برای کسانی که مورد تعرض و تخریب شخصیت قرار میگیرند محفوظ است هرچند معتقدم بسیاری از سوءتفاهمات در فضاهای دیگری
به جز محاکم قضایی قابل حل و فصل است و با بالا بردن ظرفیتها میشود این موارد را حل نمود،  اما نمیشود به صورت جمعی و کلی افراد را متهم نماییم و از شکایت  دسته جمعی شاکی ناراحت شده و  همه را به باد انتقاد بگیریم که چرا وارد عرصه شکایت شده است.

انتهای پیام/

مطالب پیشنهادی