13:59 1397/12/05

به گزارش مفتاح, مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه صبح امروز (یکشنبه 5 اسفند) این فراکسیون اظهار کرد: عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه میهمان اعضای فراکسیون بود.

وی با بیان اینکه بررسی کنفرانس ورشو محور اصلی جلسه بود، افزود: معاون وزیر امور خارجه در این جلسه گفت آمریکایی‌ها با برگزاری این کنفرانس به‌دنبال این بودند که اجماعی علیه ایران به‌وجود آورند.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس ادامه داد: عراقچی عنوان کرد در نامه دعوتی که برای کشور‌های مختلف ارسال شده بود، در عنوان نامه موضوع ایران مطرح شده بود اما به این نتیجه رسیدند که کشورهای میهمان از این موضوع استقبال نکردند، در نهایت فضا را تغییر دادند و عنوان شد که "ما می‌خواهیم در این کنفرانس موضوع خاورمیانه را بررسی کنیم".

لاهوتی راجع به اظهارات عراقچی در این جلسات تصریح کرد: معاون وزیر امور خارجه تأکید کرد در نهایت از مجموع 79 کشوری که به کنفرانس ورشو دعوت شده بودند تنها 23 کشور در سطح وزیر حضور یافتند و بقیه در سطوح پایین‌تر و در حد سفیر در کنفرانس حضور یافتند، بسیاری از کشورهای شرکت‌کننده نیز موافق جلسه نبودند و صرفاً برای شرکت در کنفرانس در آنجا حضور یافته بودند.

نماینده لنگرود در مجلس افزود: به‌گفته عراقچی، آمریکایی‌ها به هدف خود نرسیدند و کنفرانس با شکست مواجه شد و نتیجه‌ای برای آمریکایی‌ها نداشت.

لاهوتی با بیان اینکه در این جلسه درباره پیوستن ایران به کنوانسیون «fatf» نیز بحث و تبادل نظر شد، تصریح کرد: معاون وزیر امور خارجه گفت "اگر ما به «FATF» بپیوندیم به‌نفع ما خواهد بود و در شرایطی که ما تحت فشار هستیم می‌تواند به ما کمک کند که امور اقتصادی کشور را سهل‌تر انجام دهیم".

انتهای‌ پیام/

تسنیم

مطالب پیشنهادی