12:04 1397/04/14

 

 

 

به گزارش مفتاح/ این زندگی یک متهم شبکه مجازی است. کسی که یک انتقام کورکورانه از او یک قربانی ساخت.

 7 سال پيش زمانی که دانشجو بودم با يكي از همکلاسی‌هایم به نام بهنام آشنا شدم، او با من در يک کلاس درس مي‌خواند و به من توجه خاصي داشت. گاهي با دوستانم ساعت‌ها راجع به او صحبت مي‌کردم. از او براي خودم تنديسي از عشق ساخته بودم و فکر می‌کردم اگر با او ازدواج کنم خوشبخت می‌شوم، اما يک روز در ميان بهت و حيرت من، بهنام با يک جعبه شيريني به کلاس آمد و گفت، نامزد کرده و قرار است بعد از فارغ‌التحصیلی عروسی کند. با شنیدن این حرف انگار دنيا روي سرم خراب شد، دلم شکسته بود و از همه بدتر در مقابل دوستانم شرمنده و خجالت‌زده شده بودم.

مدتي افسردگي گرفتم و یک‌ترم به دانشگاه نرفتم تا ديگر چشمم به او نيفتد. 2 سال گذشت تا مدرکم را بگیرم ، سرانجام به اصرار خانواده‌ام با مردي که شغل آزاد داشت ازدواج کردم.

رضا مرد خوب و زحمتکشي بود و انصافاً در زندگي برایم چيزي کم نمي‌گذاشت. اما من هميشه در حال آزار او بودم، رضا تا سيکل بیشتر درس نخوانده و بعد وارد بازار شده بود اما من که تحصيلات دانشگاهي داشتم او را در شأن و رتبه خودم نمي‌ديدم و هميشه از همين حربه براي تحقيرش استفاده مي‌کردم.

دخترم که به دنيا آمد برايم رضا برای من خودرويي خريد تا براي رفت‌وآمد مشکلي نداشته باشم، اما من هنوز هم ناراضي بودم و اکثر اوقات با او بحث و دعوا مي‌کردم تا اينکه يک روز از او خواستم مرا طلاق بدهد.همسرم از این حرف من شوکه شده بود و مدام می‌پرسید برای چی می‌خواهی زندگی‌ات را از بین ببری ما که باهم مشکلی نداریم، اما من پایم را توی یک کفش کرده بودم و می‌گفتم فقط طلاق می‌خواهم آن‌قدر اصرار کردم که رضا بالاخره راضی شد اما شرط گذاشت که دیگر حق ندارم دخترم را ببینم و باید او را فراموش کنم، هرچند که شرط بسیار سختی بود اما قبول کردم.

روزي که براي طلاق می‌رفتم عسل کوچولوی من که تنها 6 ساله بود به‌شدت گريه مي‌کرد هرچند که طاقت دیدن گریه‌های دخترم را نداشتم اما از کاری که داشتم می‌کردم خوشحال و راضی بودم! بعد از طلاق به منزل پدرم برگشتم چندهفته‌ای نگذشته بود که دلم براي دختر کوچکم وزندگی که خراب کرده بودم تنگ شد. دوباره تنها و افسرده شده بودم روزها برای اینکه باکسی روبرو نشوم در اتاقم می‌ماندم و با گوشي تلفن همراهم مشغول بودم.

روزها کارم شده بود پرسه زدن در شبکه‌هاي اجتماعي و برنامه‌هاي مختلف فضاي مجازي، تا اينکه يک روز چشمم به پيجي خورد که متعلق به بهنام بود. او در کنار همسر و فرزندش بسيار خوشبخت و خوشحال به نظر مي‌رسيد.

چند روزي کارم شده بود که پيجش را چک کنم و به حال همسر بهنام که به قول خودم جای مرا در دل او گرفته بود غبطه بخورم کم‌کم آتش حسادت در دلم شعله کشيد و تصميم گرفتم هر طور شده از او انتقام بگيرم.

اوایل امسال بود که دخترم يک روزبه ديدنم آمد. پدرش براي او تبلت خريده بود و سیم‌کارت خودش را هم‌روی آن گذاشته بود. در یک‌لحظه فکري به سرم زد، وقتي دخترم مشغول بازي بود تبلت را برداشتم و از شماره همسر سابقم براي همسر بهنام کامنت گذاشتم.

وقتي حرف‌هاي ناسزا مي‌نوشتم انگار آبي بر آتش درونم می‌ریختم. چند ماهي سرگرم اين کارشده بودم و از کارم لذت مي‌بردم چون را مسبب همه بدبختی‌هایم می‌دانستم و با خودم می‌گفتم بايد زندگي او هم مثل من خراب شود تا بفهمد خراب کردن آرزوهاي ديگران چقدر دردناک است....

فکر می‌کردم چون باسیم کارت همسر سابقم کامنت ها را می‌فرستم به‌هیچ‌وجه شناسايي نمي‌شوم و اگر هم بهنام روزی شکايت کند انگشت اتهام به سمت رضا می‌رود و هیچ‌وقت کسی نمی‌فهمد که این کار از طرف من بوده است . با همین فکرها و توهمات به کارم ادامه می‌دادم تا اینکه دیروز مأموران پليس فتا به در منزل آمده و با ارائه مدارک و حکم قضائی مرا بازداشت کردند. از کارم پشیمانم اما چه سود من به خاطر کینه‌ای که از بهنام به دل داشتم زندگی‌ام خودم و همسر و فرزندم را خراب کردم و باید حالا برای تحمل مجازات کاری که کرده بودم چند وقتی را در گوشه زندان سپری کنم ....

توهین در فضای مجازی جرم است

"سید مصطفی مرتضوی"، رئیس پلیس فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص این پرونده گفت: با نگاهی به این ماجرا درمی‌یابیم که مشكلات این خانم جوان درست از زماني آغاز می‌شود كه او به دليل خلاء هاي عاطفي و روحي دچار وابستگي افراطي به همکلاسی خود شده که نسبت به او هيچ احساس قلبي و دروني نداشته و تنها توجه ظاهري او به قرباني موجب علاقه‌مندی او شده است.

سرهنگ "مرتضوی"، يكي از مهم‌ترین انگیزه‌های متهم در ارتكاب به جرم توهین و افترا در فضای مجازی را تأمین حس رضايت و تسلي خاطر خود از عمل انتقام‌جویانه‌اش بوده که نشأت گرفته از مشكلات عاطفي و نيازهاي روحي وي درگذشته است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: كاربران فضاي مجازي باید توجه داشته باشند هتک حيثيت افراد و هرگونه توهين و اهانت در فضای مجازی جرم محسوب شده و پليس فتا بر اساس قانون رسيدگي به جرايم رایانه‌ای و اينترنتي با این‌گونه مجرمان قاطعانه برخورد خواهد كرد.

وی افزود: همچنين برابر قانون جرائم رایانه‌ای هر كس به‌وسیله سامانه‌های مخابراتي و رایانه‌ای صوت و تصوير يا فيلم يا اسرار ديگري را بدون رضايت او منتشر نمايد يا در دسترس ديگران قرار دهد يا به هر نوعي موجبات هتك حيثيت افراد را فراهم کند به حبس و جزاي نقدي محكوم خواهد شد و به همین جهت توصیه می‌کنیم شهروندان فضاي مجازي را به‌عنوان محلي براي ابراز اختلافات خانوادگي و انتقام‌جویی خود انتخاب نكنند.

مطالب پیشنهادی