20:54 1399/12/13

علی‌محمد نمازی؛ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد: عارف مسیر انتخاباتی خود را از اصلاح طلبان جدا کرده است

علی محمد نمازی در خصوص آرایش انتخابات 1400 در جناح اصلاح طلب گفت: آقای عارف است که تقریباً مسیر خود را جدا کرده و می خواهد بدون توجه تشکل های اصلاح طلب کاندید شود ولی دکتر جهانگیری فکر نمی کنم چنین برنامه ای داشته باشند و پای تعهدی که در نهاد اجماع ساز ایجاد شد می ایستند. آقای محسن هاشمی کاندیدای اصلی حزب کارگزاران است منتهی انفرادی حرکت نمی کنند.

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از راهبرد معاصر؛ چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده و برخی از اصلاح طلبان به عنوان نماینده یکی از جریان های سیاسی مهم و اصلی کشور، از انتخابات آینده می گویند و گمانه زنی هایی درباره کاندیداتوری برخی از افراد دارند. در این بین عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران براین باور است که هی فردی به صورت انفرادی و منهای حزب به میدان نخواهد آمد، او باور دارد که محمدرضا عارف مسیر انتخاباتی خود را تقریباً جدا کرده و می خواهد بدون توجه تشکل های اصلاح طلب کاندید شود.

علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره آرایش سیاسی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: با توجه به بضاعت اصلاح طلبان در حال حاضر میزان مانور و این که چه زمانی متوجه خواهند شد کاندیداها چه کسانی هستند به نظر من خوب حرکت کردند. اصولگرایان از قبل می دانند کاندیداها چه کسانی هستند و مورد تائید شورای نگهبان است. این که بضاعت اصلاح طلبان بیان می کنیم از این جهت است که اصلاح طلبان تا زمانی که نتایج بررسی صلاحیت ها اعلام نشود نمی دانند کدام یک از کاندیداها از فیلترها عبور می کند علاوه بر آن چهره های شاخص اصلاح طلبان وقتی به این کارزار بررسی صلاحیت ها  اجازه نمی دهد این کاندیداها وارد میدان شوند. به نظر من، بررسی صلاحیت های به شکل  سلیقه ای باعث شده بخشی از کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان قید انتخابات را بزنند.

 

وی با اشاره به برخی از کاندیداها در اصلاح طلبان از جمله محسن هاشمی، جهانگیری، ظریف و غیره پاسخ داد: من فکر میکنم کسی بصورت انفرادی و منهای حزب به میدان نمی آید. آقای عارف است که تقریباً مسیر خود را جدا کرده و می خواهد بدون توجه تشکل های اصلاح طلب کاندید شود ولی دکتر جهانگیری فکر نمی کنم چنین برنامه ای داشته باشند و پای تعهدی که در نهاد اجماع ساز ایجاد شد می ایستند. آقای محسن هاشمی کاندیدای اصلی حزب کارگزاران است منتهی انفرادی حرکت نمی کنند.

 

نمازی تاکید کرد: نظر من، آقای جهانگیری علی رغم این که در این مدت از حزب فاصله داشته است، اگر بخواهد به میدان بایید قطعا با رایزنی حزب می شود. تا جایی که من خبر دارم کاندیدای اصلی حزب کارگزاران آقای محسن هاشمی است. آقای ظریف هم تاکنون عنوان نکرده که شرکت می کنند مگر اینکه تشکل ها از آقای ظریف این خواسته را داشته باشند. به طور طبیعی آقای ظریف مدعی حضور در صحنه در انتخابات به عنوان کاندیدا نیست.

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به حضور آقای عارف در انتخابات سال اینده گفت: آقای عارف اعلام کرده من کاندیدا هستم اما آقای عارف شخصیت عمل گرا و انعطاف پذیری است، اگر در پایان ببیند کاندیدای اصلاح طلبان رای آور است به مذاکره وارد می شود و تصمیمی می گیرد که رضایت اصلاح طلبان را در پی داشته باشد.

 

نمازی در پاسخ به این پرسش، ایا آقای عارف شانسی برای پیروزی دارد؟ اظهار کرد: به نظر من خیر، این دوره کاندیدای اصلاح طلب که ائتلاف روی آن صورت گرفته باشد با کاندید اصولگرا رقیب جدی دارند که آن عدم مشارکت مردم است یعنی فضا بسیار سرد از جهت مشارکت در انتخابات است ولذا هر کاندیدایی تنهایی به نتیجه نمی رسد الا کاندیدای شاخصی مثل آقای خاتمی که تنها نخواهد بود. کاندیدایی که نتواند حمایت اکثریت جبهه خود را بدست بیاورد تنهایی موفق نخواهد شد. مخصوصاً در اصلاح طلبان این چنین است.

 

وی در پایان با اشاره به کاندیداتوری سید حسن خمینی اذعان کرد: به نظر من نخواهند آمد چون سید حسن خمینی جایگاه ویژه ای دارند، ایشان یادگار حضرت امام (ره) هستند و سعی کرده هواداران و حامیان نظام یا مخالفان نظام را در صحنه حمایت از انقلاب و نظام نگه دارد و یک نوع شمولیت برای همه داشته باشد. لذا بعید است در صحنه انتخابات ریاست جمهوری وارد شود.

 

مطالب پیشنهادی