11:17 1399/09/13


به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در جلسه هماهنگی اجرای طرح اقدام ملی مسکن که با حضور مهدی پندار معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: باید توجه داشت که فضاهای اوقافی در استان اصفهان فرصت خوبی است که باید دیده شود و با همکاری دیگر نهادها از این ظرفیت بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.


وی با بیان اینکه مسئولان استان اصفهان نسبت به جایگاه و اهمیت وقف و همچنین قوانین مربوط به آن آگاهی خوبی دارند، ابراز داشت: در این زمینه مذاکراتی را با دیگر نهادها از جمله اداره کل راه و شهرسازی داشتیم که البته در این زمینه همه اقدامات با هماهنگی سازمان اوقاف انجام می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه یکی از پیشنهادات در این زمینه تولید مسکن و سرمایه‌گذاری در این زمینه بوده است، گفت: در این زمینه سازمان اوقاف طرحهایی را به جز طرح‌های دانه سازی و تعداد کم داشته که در استان اصفهان نیز این ظرفیت وجود دارد.


وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین جلسات و مذاکراتی را با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی داشته تا زمین‌های در اختیار را برای ساخت مسکن برای مددجویانشان مورد استفاده قرار دهند.


حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه در نجف آباد زمینی را به مساحت 6 هکتار در درون شهر داریم که ظرفیت خوبی برای تولید مسکن دارد، ابراز داشت: پیشنهاد ما این است که وضعیت این زمین را بررسی کنید تا بتوان این پروژه را اجرایی کرد.


وی ادامه داد: در ارتباط با موضوع ورنامخواست نیز پیگیری‌های لازم صورت گرفته وباید مشکل مردم دراین زمینه برطرف شود چرا گه این موضوع در ورنامخواست مشکل آفرین شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در موقوفه ورنامخواست حاضریم در 52 هکتاری که وقف است، پیگیری‌های لازم را انجام دهیم، اضافه کرد: بر این اساس وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کردند که معادل این میزان زمین وقفی در ورنامخواست بحث معوض را دنبال و تبدیل به احسن کنند.


وی گفت: در این زمینه باید توجه داشت در سه مورد یکی پلاک 43 هکتاری خورزوق بالغ بر سه هزار پلاک تبدیل به احسن شده است، همچنین در شهاب آباد درچه، مرد علیا و سفلی و دولت آباد نیز همکاری‌هایی در این زمینه داشتیم.

مطالب پیشنهادی