17:37 1399/01/09

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان دکتر رضایی استاندار اصفهان در جلسه ویدیو کنفرانس با فرمانداران استان با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهارداشت: موضوع اصلی سلامت مردم است و هرگونه سخت‌گیری فقط برای قطع زنجیره انتقال است و هیچ مورد دیگری وجود ندارد.

وی بیان کرد: طرح زوج و فرد در شهرهای اصفهان و کاشان در حال اجراست و در سایر شهرستان‌ها هم با توجه به صلاحدید و تصمیم ستاد مقابله با کرونا، در صورت تاثیر این طرح می‌توانند نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

استاندار اصفهان بیان کرد: صرفا افراد بومی و مقیم و ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه ورود به پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی از ساعت صفر بامداد شب گذشته ممنوع شد و تا پایان طرح ممنوع است، تاکید کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و فقط ساکنان هر شهر می‌توانند وارد آن شهر شوند.

رضایی ادامه داد: انتظار داریم که با اجرای این طرح، زنجیره انتقال ویروس قطع شود و سلامتی و امید بیشتری به همه خانواده‌ها برگردد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این دستور‌العمل اجرای طرح برای فرمانداران ارسال شده بود تصریح کرد: با توجه به ضرورت توجیه بیشتر این دستور‌العمل برای فرمانداران، شهرداران، فرماندهان انتظامی، بسیج و سپاه، مدیران شبکه‌ بهداشت و درمان و مدیران جمعیت هلال احمر این جلسه برگزار و فرمانداران و دیگر اعضای ستادها ابهام‌ها و اشکال‌های احتمالی و سوالات در مورد این طرح را مطرح کردند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه انتظار همراهی و تعامل بیشتری برای اجرای این طرح از مردم و هم استانی ها داریم خاطر نشان کرد: هیچ فرد غریبه‌ای نباید وارد شهر شود .

 برگ تردد یا کارت ملی و پلاک خودرو و برگ بیمه اتومبیل برای تردد الزامی است

وی اضافه کرد: در صورتی‌که یک کارمند ساکن اصفهان در شهر دیگری مشغول به کار است باید برگ تردد یا کارت ملی و پلاک خودرو و برگ بیمه اتومبیل مربوط به شهر محل سکونت و مدارک لازم را همراه داشته باشد و در مبادی ورودی و خروجی شهر توسط بازرسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رضایی گفت: فروشگاه‌های مواد غذایی هیچ‌گونه کمبودی ندارند و قصد تعطیلی هیچکدام از این فروشگاه‌ها را نداریم و معتقدیم باید ۲۴ ساعته فعال باشند اما فروشگاه‌ها و اصنافی که نیاز ضروری به فعالیت آنها وجود ندارد باید با تعطیلی در این مدت، همراهی لازم را با مسوولان داشته باشند.

وی افزود: مسوولان مشکلات اصناف استان را درک می‌کنند و این مسائل و مشکلات صنوف مختلف به مرکز کشور منعکس شد و بطور قطع تهران هم در این زمینه تصمیماتی اتخاذ می‌کند.

پمپ بنزین ها باید ۲۴ ساعته فعال باشند

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه هیچگونه کمبودی در استان وجود ندارد بیان کرد: پمپ بنزین ها باید ۲۴ ساعته فعال باشند و هیچ محدودیتی در عرضه سوخت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هدف ما تنها قطع زنجیره انتقال است، تصریح کرد: مردم به اخباری که بعضی در فضاهای مجازی مسموم و مغرض منتشر می‌شود، توجهی نداشته باشند.

رضایی گفت: این روزها وقت استجابت دعا و راز و نیاز با خداست و در این ایام و اعیاد بزرگ و مبارک ولادت ائمه باید به این بزرگواران توسل پیدا کنیم و از این فرصت‌ها برای همدلی و هم افزایی بیشتر استفاده کنیم.

طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با کاهش تماس و نبود برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در کشور و اصفهان از روز جمعه هشتم فروردین در این استان آغاز شده و تا بیستم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی