17:06 1399/09/02

به گزارش مفتاح، طرح حافظان سلامت محله ها، در هفته بسیج و توسط بسیجیان کلید می خورد، این خبری بود که امروز در نشست خبری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد. به دنبال شیوع بالای بیماری کوید 19 طرح غربالگری محلات با استفاده از نیروهای بسیج کلید خورد.

دکتر حیدری در خصوص این طرح گفت: برای برون رفت از این شرایط لازم است تا مردم و مسئولان به کمک بیایند تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. طرح حافظان محله محور با حضور بسیجیان انجام می شود.

وی هدف برگزاری این طرح را شناسایی افراد بیمار ،غربالگری افراد مشکوک و اجرای پروتکل های بهداشتی در محلات واصناف عنوان کرد وگفت: در نظر داریم با شناسایی افراد بیمار در این طرح فرد در زمان طلایی شناسایی و درمان بشود.

وی در خصوص نظارت حافظان سلامت  بر اجرای پروتکل ها در محله ها افزود: در این طرح افراد بر نظارت و رعایت پروتکل ها  در اصناف واماکن نظارت دارند و در صورت تخلف به افراد تذکر می دهند که در صورت تخطئی اصناف موارد به اماکن ومرکز بهداشت معرفی می شوند.

حیدری در خصوص نحوه کار حافظان سلامت محله ها گفت: افراد آموزش دیده اند و با کاور وکارت شناسایی مخصوص به درب منازل مراجعه می کنند وبا چک لیتسی که در اختیار دارند، شرایط افراد را بررسی می کند وافراد مشکوک وبیمار را شناسایی و به مراکز معرفی می کنند. این افراد اکسیژن خون موارد مشکوک را چک می کنند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

بنا به گفته حیدری دو هفته اجرای محدودیت ها در استان زمان طلایی برای شناسایی افراد مشکوک وبیمار است و به غربالگری افراد بیمار کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: طرح حافظان سلامت سه محور اصلی دارد. مراقبت که شامل بیمار یابی و آموزش و پیگیری افراد مبتلا است. محور حمایت شامل کمک های مومنانه وحمایتی از خانواده های آسیب دیده است و مرحله نظارت که بر نحوه دستورالعمل ها وپروتکل های بهداشتی نظارت دارد.

دراین طرح که در کل استان به اجرا در می آید 1020 پایگاه بسیج در طرح شرکت می کنند و درمناطق محروم واولویت دار از اکیپ های بیشتری برای کار استفاده می شود. افراد در حال آموزش هستند و چند روز آینده به صورت رسمی طرح شروع می شود.

 وی در خصوص بازدیدها و نظارت مرکز بهداشت در ایام کرونا گفت:  نظارت ها به ویژه در این دو هفته به شدت ادامه دارد. در بخش صنایع 76 هزار بازدید انجام شده است که 9 هزار مورد به مراجع قضایی ارجاع شده اند و 130 مورد پلمپ داشته ایم. در اصناف 264 هزار بازدید داشته ایم که 3 هزار و 267 مورد پلمپ داشته ایم. 99 هزار مورد بازدید از اماکن عمومی داشته ایم که 2330 مکان عمومی بسته شده است.

حیدری تاکید کرد، قطعا در این دو هفته نظارتها تشدید می شود، اما انتظار می رود تمامی دستگاه های مربوط به بحث نظارت جدی ورود پیدا کنند.

 

مطالب پیشنهادی