15:35 1396/09/07

بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی در پی سقوط داعش؛ ضرورت مبارزه فکری و فرهنگی برای ریشه کنی پدیده شوم داعش

به گزارش مفتاح، برای ریشه کن کردن این پدیده شوم، باید مبارزه ای فکری- فرهنگی را علیه این تفکر ضد انسانی آغاز کرد و با اقدامات فرهنگی بایسته، تفکر تروریسم را معدوم نمود.

مجمع جهانی صلح اسلامی در پی سقوط گروه تروریستی داعش، بیانیه ای به شرح زیر صادر کرده است؛

تروریسم و فعالیت­های تروریستی اقداماتی خشن و غیرانسانی هستند که در تعارض آشکار با بدیهی ­ترین و اساسی­ ترین حقوق انسانی از جمله حق حیات، صلح و امنیت،  عدالت و آزادی صورت می ­گیرند. بنابراین از نظر همۀ انسانهایی که به کرامت انسانی احترام می گذارند؛ مذموم و محکوم است.

با این حال امروزه به دلایل مختلف از جمله منفعت طلبی و حمایت قدرت­های بزرگ و استعماری، شاهد افزایش تهدیدهای امنیتی ناشی از تروریسم در گوشه و کنار جهان هستیم که متأسفانه کودکان، زنان و غیر نظامیان بیشترین قربانیان آن را تشکیل می ­دهند.

بیش از ۶ سال قبل با حمایت و همراهی قدرت­های استکباری و صهیونیزم بین الملل، گروهک تروریستی و تکفیری داعش، در سوریه و عراق شکل گرفت. گروهی که در این مدت هزاران زن، کودک و غیرنظامی بی گناه را به خاک و خون کشید و با جنایت های بی­ شمار خود، آسیب­ های گسترده­ ای به زیر ساخت­ ها و آثار فرهنگی و تاریخی این دو کشور و منطقه و جهان وارد کرد.

از همان اولین روزهای شکل­ گیری این گروهک تروریستی، جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصول انسانی و اسلامی خود آن را محکوم کرد و ضرورت مبارزه بین­ المللی علیه این گروه جنایتکار را خواستار شد و خود پیشگام مبارزه با تروریسم گردید؛ تا جایی که مبارزان نام آور بزرگی از جمهوری اسلامی در این راه جان خود را فدا کردند.

اینک که پس از ۶ سال خشونت و فعالیت تروریستی، گروه تروریستی صدمات زیادی خورده و پایگاه های خود را از دست داده و در حال احتضار است، «مجمع جهانی صلح اسلامی» این پیروزی را به مردم مسلمان منطقه، ملت بزرگ ایران و رهبر فرزانه انقلاب، به ویژه مبارزان علیه تروریسم و رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم اهل بیت(ع) و تمامی آزادی خواهان جهان تبریک می­ گوید.

مجمع جهانی صلح اسلامی اعتقاد دارد این گروهک تروریستی اگر چه از لحاظ موجودیت نظامی روزهای آخر خود را سپری می کند، اما ممکن است آثاری از تفکر و اندیشۀ آن در اقصی نقاط جهان باقی مانده باشد و یا استعمارگران و زورگویان جهان که به آمال غیرانسانی خود نرسیده ­اند، دست از تلاش برای تفرقه افکنی و ایجاد خشونت بر ندارند؛ بنابراین بسیار ضروری است که دولت­های اسلامی منطقه و ملت­های آزادی خواه مراقب نیرنگ­های کینه توزانه و تفرقه افکنانه دشمنان قسم خورده امت اسلامی باشند.

مجمع جهانی صلح اسلامی معتقد است که برای ریشه کن کردن این پدیده شوم، باید مبارزه ای فکری- فرهنگی را علیه این تفکر ضد انسانی آغاز کرد و با اقدامات فرهنگی بایسته، تفکر تروریسم را معدوم نمود.

مجمع جهانی صلح اسلامی معتقد است، سازمان­های مردم نهاد، نخبگان و اندیشمندان آزاده، آزادی خواه و صلح طلب می­ توانند با فعالیت­های خود بسترهای حقوقی، سیاسی و فرهنگی بین­المللی را برای تبیین صحیح صلح، عدالت  و حفظ کرامت انسانی در جهان فراهم آورند و دولت­ها و دستگاه های بین­ المللی را نسبت به هر گونه اقدام تروریستی و افراط­ گرایی که صلح، عدالت و کرامت انسانی را تهدید یا نقض می­ کند، حساس نمایند.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی