15:20 1399/05/11

به گزارش مفتاح وبه نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي"   گفت: با ارائه مرجوعه قضائي توسط خانم جوان به اين پليس مبني اينکه با مشاهده آگهي استخدام کار در منزل با آگهي دهنده تماس و مبلغ 5 ميليون ريال بابت تامين مواد اوليه پرداخت و پس از آن پاسخگوي تماس نبوده است، رسيدگي به موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: بنا به اظهار شاکي پس از جلب اعتماد و ارائه پيشنهادات فريبنده مبلغ دريافتي بابت تهيه مواد اوليه از وي اخذ و مقرر گرديده پس از توليد محصول در حقوق اولين ماه به وي بازگردانده می شود.

رئيس پليس فتای اصفهان ادامه داد: با اقدامات تخصصي کارشناسان، متهم شناسايي و ضمن اقرار به جرم خود اظهار داشت که با هدف کسب منافع مالي اقدام به انتشار آگهي هاي جعلي کار در منزل کردم و به اين ترتيب پس از دريافت مبالغي از متقاضيان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج مي کردم.

پرداخت اقساطی جرایم رانندگی به مناسبت دهه ولایت/ پلیس راهور ناجا با هرگونه افزایش جریمه مخالف است/نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک در تهران

سرهنگ مرتضوي به شهروندان و بخصوص افراد جوياي کار توصيه کرد: شهروندان مراقب آگهي‌ها و تبليغاتي که بر روي سايت‌هايي نظير شيپور و ديوار و يا شبکه هاي اجتماعي منتشر مي شود باشند، سايت‌هاي تبليغاتي انجام معامله را در بستر فيزيكى بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراين شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

وي خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

 

مطالب پیشنهادی