16:34 1398/11/08

 

 

 

شهر کوشک در 10 کیلومتری اصفهان با  15هزار نفر جمعیت یکی از باغ شهرهای اصفهان است که البته انطور که باید شناخته نشده است و از ظرفیت های گردشگری آن استفاده نشده است.

این شهر در زمان جنگ تحمیلی  104شهید تقدیم کشور کرده است که و به عنوان یکی از شهرهای عفاف وحجاب شناخته می شود . بافت تاریخی وسنتی و مذهبی دارد و قدمت بالایی دارد.  

مجید قربانی شهردار جوان شهر کوشک در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر باغ شهر بودن شهر کوشک گفت: شهر کوشک هزار باغ برای سکونت و گردش و بهره برداری کشاورزی دارد. امسال وضعیت چاه‌های آب بهتر شده است و توانسته به خوبی آبیاری را پوشش بدهد.

وی در ادامه افزود: سالهای گذشته باغ های کوشک آسیب زیادی دید و شهر کوشک بهترین گلابی و میوه های خشکباری را دارد. بسیاری از درختان با قدمت آسیب دید با آنکه تلاش کردیم با تانکر به درختان آب رسانی انجام بدهیم.

بنا به گفته وی 2 هزار نفر در پایان هر هفته از باغ های این شهر استفاده می کنند. البته مالکیت باغ‌های شخصی و محلی است و هنوز به استفاده از باغ ها صورت بوم گردی هنوتوجهی نشده است.

وی معتقد است زیر ساخت های لازم برای پذیرش گردشگر هنوز در شهر نیست و باید اقدامات مناسبی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه های بلند مدت وکوتاه مدت گفت: بحث‌های عمرانی را با جدیت پیش برده‌ایم ودرحال حاضر ده درصد از برنامه‌های تدوین شده جلوتر هستیم. تقریبا هر روز در شهر کوشک کار عمرانی داریم، مثل آسفالت کشی، جدول کاری و فضای سبز.

بنا به گفته شهردار کوشک، یکی از دغدغه‌های شهرداری آزاد سازی معابر اصلی شهر کوشک است. در سال جاری در خیابان سلمان فارسی وشهدا آزاد سازی داشته اند.

کم عرض بودن معابر یکی از مشکلات امروز شهر کوشک است . شهرداری تلاش می کند برای رفت وآمد بهتر در شهر با وجود افزایش جمعیت اقدام کند. عریض سازی فلکه حجاب از 6 متر به 22 متر در سال جاری رخ داده است که مردم شهر کوشک برای آزاد سازی همکاری خوبی داشته اند و تا پایان دهه فجراین پروژه به بهره برداری می‌رسد.

 قربانی در ادامه ساخت فرهنگ سرا یکی از خواسته‌های مردم شهر کوشک عنوان کرد وادامه داد: زمین مورد نظر انتخاب شده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد کلنگ این فرهنگ سرا به زمین می خورد.

وی سالن چند هزار نفری در شهر کوشک را پروژه بعدی عنوان کرد وگفت: با تامین زیر سازی معابر، مشکل دفع آب های سطحی تا 95 درصد در شهر کوشک حل شده است.

احداث پل بین کهریزسنگ و شهر کوشک با مشارکت شهرداری کهریزسنگ، انجام اقدامات برای کاهش مصرف آب در فضای های سبز وکاشت درختان مقاوم واقدام برای انتقال کارگاه های مزاحم از دیگر اقدامت شهرداری در سال جاری بوده است.

63 هکتار وسعت بافت فرسوده در شهر کوشک است که اقدام برای احیای بافت های فرسوده در این شهر کلید خورده است.

بودجه شهرداری کوشک امسال 6 ونیم میلیارد تومان و سال آینده 7 میلیارد است که 66 درصد آن صرف پروژه های عمرانی میشود. و تا کنون 92 درصد آن محقق شده است.

قربانی برای تامین درآمد های پایدار شهرداری گفت: دو قطعه زمین به مساحت 27 هزار متر و 4500 متر در ورودی شهر کوشک برای سرمایه گذاری آماده است و از سرمایه گذاران دعوت به همکاری می کنیم. کاربری این زمین‌ها تجاری اداری وفرهنگی است و موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.

وی در ادامه به برطرف کردن مشکلات برخی از مناطق شهر کوشک و خارج شدن آنها از حریم خبر داد وگفت: اجرای طرح جامع وهادی برای ساکنان برخی مناطق مشکلاتی ایجاد کرده بود ومردم بلاتکلیف شده بودند که با پیگیری و دریافت ابلاغ جدید مشکل این مناطق هم حل شد.

 

تخریب چاه های ذغال که مبادرت به تهیه ذغال به روش خطرناک می کردند از دیگر اقدامات شهرداری بوده است وی در این خصوص گفت: برخی از چاه های گاز مونوکسید تولید می کردند وبه لحاظ زیست محیطی خطرات زیادی داشتند که با همگاری دستگاه قضایی این کارگاه های غیر مجاز تخریب شد. 9 چاه ذغالی غیر استاندارد تخریب شد.

وی در ادامه از تعیین تکلیف زیر گذر ورودی شهر کوشک که سالهاست بلا تکلیف است گفت: این طرح از اول با مشکل روبرو بود و اجرای آن آزادسازی سنگینی داشت که در توان شهرداری نبود. قرار بود اداره راه، زیر گذر را با عرض 12 احداث کند ولی با عرض 9 متر ساخت که عملا غیر قابل استفاده است. حالا با کمک شورای شهر قرار است روی زیر گذردر ابتدای شهر طرحی در دوفاز اجرا شود تا این مشکل حل شود، که در دست اقدام است.

نداشتن پارک مناسب برای ساکنان شهر کوشک و در مانگاه کافی برای جمعیت 15 هزار نفری از دیگر مشکلات شهر کوشک بود که به ان اشاره شد.

 

مطالب پیشنهادی