19:12 1399/03/07

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی روز سه‌شنبه در حاشیه سی و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: سیر نزولی کرونا به منزله پایان کرونا نیست و مردم باید مراقب باشند و مسوولان بهداشت و درمان نیز نظارت‌های لازم را در این زمینه اعمال کنند.

استاندار اصفهان افرود: در جلسه امروز قرار شد فرمانداران و مدیران شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها بر روند نظارت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان نیز در صورت نیاز به هماهنگی بین بخشی از طریق استانداری این کار را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: اگرچه به واسطه بهتر شدن اوضاع برخی بازگشایی‌ها انجام شده و این روند روز به روز بیشتر می‌شود ولی چنین امری به معنای بی‌تفاوت بودن نیست و حفظ سلامت مردم یک اصل اساسی است.

رضایی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد ادامه داد: ۳۲۰ هزار نفر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان تحصیل می‌کنند و اگرچه برای حضور در کلاس‌ها از طریق خوداظهاری در سامانه سلامت ثبت نام می‌کنند ولی نیاز است نتایج این خود اظهاری‌ها به دانشگاه‌های محل تحصیل نیز اعلام شود تا دانشگاه‌ها در جریان وضعیت دانشجویان قرار گیرند.

وی افزود: در همین راستا مصوب شد روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان با دعوت از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان روند بازگشایی، امکانات مورد نیاز، نحوه ارائه دروس، وضعیت خوابگاه‌ها، امکان سنجی فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت دستورات بهداشتی و اطلاع رسانی از وضعیت دانشجویان را بررسی کنند.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به ورود عشایر به استان گفت: پیش بینی تمهیدات بهداشتی برای حفظ سلامت این عزیزان از جمله غربالگری و مراقبت‌های لازم در مسیر، از دیگر دستور کارهای جلسه امروز بود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر برخی از مراکز تفریحی، گردشگری و موزه‌ها بازگشایی شده و قرار است این بازگشایی‌ها با حفظ مقررات بهداشتی و جلوگیری از تراکم و متناسب با فضای آن مراکز تاریخی و فرهنگی پذیرش انجام شود و لذا ضروری بود که وضعیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بررسی شود که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری این مسائل بررسی شد.

استاندار اصفهان افزود: همچنین با آغاز فعالیت تورهای گردشگری لازم است اطلاع رسانی مناسبی از سوی فرمانداری‌ها به تورها ارائه شود تا در صورتی که ممنوعیت ورود به یک مرکز یا شهر تاریخی وجود دارد، چند روز قبل، این آگاهی به شرکت‌های گردشگری اعلام شود تا این مراکز پیش از نام نویسی تور از وضعیت مقصد اطلاع کافی داشته باشند و اینگونه نباشد که پس از ورود به شهری از تعطیل آن شهر یا مراکز آن مطلع شوند.

 

مطالب پیشنهادی