به گزارش مفتاح وبه نقل از سامانه آموزشی و اطلاع رسانی کرونا در اصفهان، این محیط های درمانی به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای قرنطینه 14 روزه بیمارانی آماده گردیده است که بهبود یافته و خطر عوارض بیماری، آنها را تهدید نمی کند، ولی برای گذراندن دوران نقاهت نیازمند مراقبت هستند و نمی توان با توجه به تعدد بیماران، آنها را در بیمارستان ها تحت مراقبت قرار داد، ضمن آنکه خانواده های این بیماران نیز نمی توانند مراقبت های بهداشتی دقیق را اعمال کنند.


گفتنی است اردوگاه شهید بهشتی واقع در شهر ابریشم از جمله مکان های اختصاص یافته برای این منظور می باشد که در فاز اول 140 تخت آماده بهره برداری شده و تا یکهزار تخت نیز قابل توسعه خواهد بود. همچنین سالن ورزشی بانو امین با ظرفیت ۱۰۰ تخت آماده بهره برداری می باشد. 

 


شایان ذکر است جمعه 23 اسفندماه آقای قاسمی معاون استانداری و دکتر کلیدری معاون درمان دانشگاه از نقاهتگاه های باغ ابریشم و بانو امین بازدید به عمل آورده و نحوه آماده سازی و زمان پذیرش بیمار را مورد بررسی قرار داده و در خصوص مشکلات موجود راهکارهای لازم را ارائه نمودند. 


لازم به ذکر است شهرداری اصفهان نیز مسئولیت زیبا سازی فضای درونی نقاهتگاه ها را به منظور ایجاد روحیه به بیماران، بر عهده گرفته است.

 

مطالب پیشنهادی