20:09 1399/11/05

برخی از اصلاح‌طلبان و شکست خوردگان انتخابات مجلس یازدهم که به هر بهانه‌ای تلاش می‌کنند جایگاه مجلس را تضعیف و وجهه نمایندگان را خدشه دار کنند، ماجرای «عنابستانی» را به کل مجلس یازدهم و نظارت استصوابی شورای نگهبان تعمیم می دهند. جریان رسانه‌ای ضدانقلاب نیز تلاش می‌کند با ایجاد شکاف میان «مردم و حاکمیت» افکار عمومی را از رسیدن به حقوق شهروندی دلسرد کند.

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از راهبرد معاصر؛ بر اساس ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، «علی‌اصغر عنابستانی»، نماینده سبزوار  به علت جلوگیری کردن سرباز راهنمایی‌ورانندگی از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، خشمگین شده و به صورت این سرباز سیلی زده است. مردم نیز پس از مشاهده این رفتار نماینده، با او درگیر شدند و شیشه ماشین او را برای تلافی شکستند. این روایتی است که طی ساعات اخیر در فضای مجازی  واکنش‌های زیادی را در پی داشت و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران موضوع برخورد فیزیکی را تایید‌ کرده و  عنوان کرده است «مستنداتی مبنی بر برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور داریم که کاملاً کفایت می‌کند».

دفاع مسئولان از حقوق سرباز

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار این فیلم، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‎اولین مدافع حقوق آنهاست».  قالیباف ادامه داده است: «در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد».

 

محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرده است: «بنده با آقای عنابستانی صحبت کرده‌ام و ایشان درگیری فیزیکی خود با مأمور پلیس را به طور کلی تکذیب کردند. آقای عنابستانی گفتند که سرباز به من توهین کرد، ولی بنده به صورت فیزیکی با وی درگیر نشده‌ام.» دشتی اردکانی گفته: «باید این پرونده را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی کنیم و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.»

 

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی هم گفته: سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی صادر کرد. او تأکید کرده که «اجازه نمی‌دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم نیروی انتظامی در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود. در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، نیروی انتظامی از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.»

 

سو استفاده اصلاح طلبان در جهت تخریب وجهه مجلس یازدهم

برخی از اصلاح‌طلبان و شکست خوردگان انتخابات مجلس یازدهم که به هر بهانه‌ای تلاش می‌کنند جایگاه  مجلس یازدهم را تضعیف و وجهه نمایندگان را خدشته دار کنند، اینبار نیز با تعمیم ماجرای نماینده سبزوار به کل مجلس یازدهم و ارتباط دادن آن با نظارت استصوابی شورای نگهبان طوری وانمود می‌کنند که انگار وقوع چنین مواردی تنها در مجلس یازدهم بوده است.  در همین راستا پروانه سلحشوری نماینده مجلس دهم در توییتی  نوشت: «در یکی که از نطق‌های سالیانه گفتم اگر نظارت استصوابی نبود، شاید حق افراد شایسته دیگری بود که نماینده‌ی مردم باشند.سیلی امروز هم فقط یک سیلی بر روی گونه‌‌ی سرباز نبود. این سیلیِ‌ نظارت استصوابی شورای نگهبان به ملت است».  یک کانال تلگرامی منتسب به جریان رادیکال اصلاح طلبان حتی پا را فراتر از این گذاشته و سیلی این نماینده مجلس را «سیلی به صورت ملت» تعبیر کرده و می‌نویسد « سیلی این مدعی نمایندگی که تراز جوان مومن انقلابی در مجلس است، سیلی به صورت ملت بود». این حجم از هجمه رسانه‌ای علیه مجلس یازدهم در حالی صورت می‌گیرد که این مجلس با دولتی که وزیرش خبرنگار را هل می دهد و به آن توهین می کند، فرق دارد  چون برخاسته از مردم است و از مردم دفاع می کند. این مجلس حتما با مجلسی که نماینده اش به مامور حفاظت گمرک توهین می کند فرق دارد.

 

هجمه جریان رسانه‌ای ضدانقلاب علیه حاکمیت

جریان رسانه‌ای ضدانقلاب و امتداد آنها در شبکه‌های اجتماعی نیز با موج‌سواری رسانه‌ای تلاش کردند رفتار زشت و غیرقانونی نماینده سبزوار را به همه نمایندگان و مسئولان جمهوری اسلامی تعمیم دهند و آن را نشانه حاکم بودن دیدگاه «ارباب – رعیتی» در جامعه ایران القا کنند. یکی دیگر از محورهای القای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، تکرار ادعای ریزش پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی بود که با دستاویز قرار دادن اعتراض مردم به رفتار علی‌اصغر عنابستانی طرح و دنبال شد. نکته قابل تامل در عملیات روانی رسانه‌های ضدانقلاب، برجسته‌سازی انتقادات افکار عمومی از رفتار نماینده سبزوار بود در حالی که تاکید رئیس مجلس و برخی از مسئولان بر پیگیری موضوع و دفاع آنها از حقوق سرباز سانسور و یا بازتاب داده نمی شود. ایجاد شکاف میان «مردم و حاکمیت» و دلسرد ساختن مردم از رسیدن به حقوق شهروندی خود،  از  جمله سناریوهای جریان ضدانقلاب است که  متاسفانه رفتارهای همانند رفتار عنابستانی می تواند زمینه سازی بهره برداری سیاسی جریان معاند شود.

 

ضرورت بررسی قانونی و اعلام نتیجه به مردم

«سیلی آقای نماینده بر گوش مجری قانون» مهم‌ترین مطلبی است که هم‌اکنون در شبکه های مجازی یکه تازی می‌کند چرا که یک سرباز، یک فرزند بی‌نام و نشان این ملت و فردی که با اراده خود آمده تا دو سال از بهترین روزهای عمرش را در راه استقرار امنیت و آرامش و آسایش مردم فدا کند موردتوهین، اهانت و بدرفتاری قرار گرفته است.  حال باید منتظر بررسی ها و پیگیری های تخصصی پیرامون صحت و سقم این موضوع  ماند و دید در صورت تایید صحت بدرفتاری، چه سرانجامی در انتظار افرادی است که به خود اجازه بدرفتاری با مدافعان وطن را می دهند؟ باز با یک عذرخواهی قضیه تمام می‌شود یا نه؛ این‌بار تصمیمات جدیدی برای پایان دادن به مقوله بدرفتاری با سربازان اتخاذ می‌شود. امید است با تخلف این نماینده مجلس برخورد شود و مراتب هم به اطلاع مردم برسد تا هم جلوی تخلف برخی از مسئولان ایستادگی شود و هم مردم بدانند قانون با کسی تعارف ندارد.

مطالب پیشنهادی