به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " سيد مصطفي مرتضوي "  گفت: با شروع  ماه مبارک رمضان برخي افراد شياد و سود جو با طراحي سايت هاي تبليغاتي يا کانال و گروه هايی در  شبکه هاي اجتماعي  اقدام به تشويق و ترغيب کاربران به همکاري و شرکت در امورات خيريه و کمک به خانواده هاي کم بضاعت کرده و از این طریق اطلاعات کارت های بانکی کاربران را سرقت و سپس نسبت به تخلیه موجودی حساب های آنان می کنند .

وي افزود: کلاهبرداران با سوء استفاده از نام مؤسسات خيريه و کمک به خانواده هاي نيازمند و بي‌سرپرست از طريق شبکه هاي اجتماعي و درج تبليغات فريبنده در سايت ها با معرفي خود بعنوان عضوي از مؤسسه با فريب شهروندان درخواست کمک هاي نقدي مي کنند.

اين مقام انتظامي افزود: معمولا شگرد مجرمان در اين روش هدايت کاربران به درگاه‌هاي بانکي اما جعلي است که پس از وارد کردن اطلاعات بانکي توسط فرد خيّر در اين صفحه ، مجرم با دسترسي به حساب اقدام به برداشت غير مجاز مي‌کند.

سرهنگ مرتضوي خاطر نشان کرد: عده‌اي فرصت طلب در اين گونه ايام با شگرد‌هاي خاص و ايجاد زمينه اعتمادسازي به خصوص در فضاي مجازي به دنبال خالي کردن جيب مردم هستند، به طوري كه برخي کلاهبرداران با ارائه شماره‌هاي عابر بانک و جمع کردن حتي مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمايه‌هاي مردم را به تاراج مي‌برند.

وي در پايان به شهروندان توصيه کرد: هيچ گاه به کانال ها وگروه‌هايي که در شبکه هاي اجتماعي براي کمک مالي به مؤسسات خيريه و مراکز نيازمند اقدام به تبليغ و فعاليت مي کنند اطمينان نکنند و مراقب ترفند‌ افراد سودجو و کلاهبردار باشند و هداياي خود را به اماکن معتبر هديه کنند.

مطالب پیشنهادی