17:18 1396/07/26

به گزارش مفتاح، سرلشکر «عصام زهرالدین» از فرماندهان ارشد ارتش سوریه در جریان عملیات پاکسازی بخش غربی محله «حویجه صکر» در غرب شهر دیرالزور در اثر انفجار مین های کار گذاشته شده توسط عناصر تروریستی به شهادت رسید.

«عصام زهر الدین»  فرمانده یگان «لبیک یا سلمان» که در استان «دیر الزور» فرماندهی نیروهای ارتش سوریه و ماموریت شکست محاصره چند ساله شهر دیر الزور توسط گروه تروریستی تکفیری «داعش» را برعهده داشت؛ ساعاتی پیش به شهادت رسید.

سرلشکر «عصام زهرالدین» در جریان عملیات پاکسازی محله «حویجه صکر» در غرب شهر دیرالزور در اثر انفجار  مین های کار گذاشته شده توسط عناصر تروریستی به شهادت رسید.

فرمانده دروزی‌های سوریه در طول این سال ها بارها کفایت و توانمندی خود را در عرصه نظامی و دفاع از سوریه با شکست داعش در نبردهایی که هم برای نظام سوریه و هم برای داعش حکم مرگ  و زندگی در شرق سوریه را داشت، به اثبات رساند.

شهید سرلشکر، عصام زهرالدین، فرمانده گارد ریاست جمهوری سوریه بود که از زمان آغاز بحران در عملیات های مهمی از جمله پاکسازی غوطه شرقی شرکت داشت ؛ شهید عصمام در جریان محاصره شدن شهر دیرالزور با تعدادی از یارانش به این شهر رفت و با مقاومت ۴ ساله از نفود تروریست های داعش به شهر محاصره شده دیرالزور جلوگیری کرد.

تروریست های داعش قبل از آزادسازی شهر دیرالزور تلاش های زیادی برای ورود به این شهر انجام دادند و حتی موفق شدند ارتباط شهر دیرالزور را با فرودگاه قطع کنند اما با مقاومت کم نظیر سرلشکر عصام و همرزمانش، ناکام ماندند.

شهید سرلشکر عصام زهر الدین که به نماد مقاومت در سوریه مشهور شده بود در لیست ترور سازمان جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی(موساد) قرار داشت  و چندین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفت.

عصام که از او به عنوان مدافع شهر دیرالزور هم یاد می کنند از اهالی استان السویدا سوریه بود؛ نبردهای وی و نیروهای تحت فرمانش ( گارد ریاست جمهوری) با تروریست های داعش در ۴ سال گذشته بیشتر به یک معجزه نظامی شباهت داشت.

آوازه دلاورهای ۴ ساله این فرمانده شهید ارشد ارتش سوریه در شهر محاصره شده دیرالزور آن هم با کمترین تجهیزات نظامی، در عرصه بین الملل شگفتی سران نظامی غرب و شرق را در پی داشت و البته خشم حامیان تروریست های داعش را هم برانگیخته بود.

سرتیپ عصام زهرالدین فرمانده درزی مذهب مدافعان شهر محاصره شده دیرالزور در نخستین مصاحبه تلویزیونی پس از شکست محاصره پرچم حزب الله و ملی سوریه را بر گردن آویخت

فیلم: بوسه شهید عصام زهرالدین بر پرچم مقاومت و سوریه پس از شکست محاصره دیرالزور

یکی از ویژگی های بارز این فرمانده شجاع سوری مقاومت در محاصره طولانی مدت در برابر تروریست‌ها و عدم تسلیم در برابر آنها با وجود شهادت تعدادی زیادی از نیروهای تحت امرش بود که این موضوع بیش از پیش باعث افرایش خشم تروریست‌ها نسبت زهرالدین و نیروهای تحت امر وی شده بود.

پیشتر در شهریور ماه سال ۹۵ زمانی که نیروهای ارتش سوریه هدف حملات جنگنده های آمریکایی قرار گرفتند و همزمان گروه تروریستی داعش حملات سنگینی را علیه نیروهای محاصره شده در شهر انجام داد، سرلشکر عصام و یارانش با مقاومتی جانانه از سقوط ارتفاع راهبردی الثرده در حومه شهر جلوگیری کردند.

منبع: مشرق

مطالب پیشنهادی