18:19 1399/10/20

به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی بهبهانی در خصوص صدور سند برای مسجد جامع اصفهان اظهار داشت: صدور سند برای این مسجد در دستور کار قرار گرفته و قرار است در کمترین زمان ممکن سند این مسجد مهم و تاریخی صادر شود.


وی ادامه داد: بررسی پرونده صدور سند برای این مسجد در دستور کار ویژه قرار گرفته است و به زودی محقق خواهد شد.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه طبق ماده 9 قانون حدنگار همه دستگاه‌ها باید در خصوص اعلام املاک و اراضی خود اقدام کنند، ادامه داد: در این زمینه در استان اصفهان طی چهار سال گذشته در زمینه موقوفات ورود جدی تری را داشته ایم که البته باید توجه داشت که کار نکرده در این زمینه بسیار است.


وی با بیان اینکه برای تحقق کامل صدور سند برای موقوفات نیازمند حضور جدی همه ادارات شهرستانی اوقاف برای انجام روند صدور سند هستیم، اضافه کرد: در این زمینه مهندسان نقشه بردار ما به صورت رایگان و حتی در ساعات غیر ادارای نسبت به نقشه‌برداری از موقوفات اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم، ادامه داد: در این زمینه در تثبیت موقوفات امیدواریم راه درست را برویم و بتوانیم موفقیت خوبی را به دست آوریم.


بهبهانی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته عملکرد بسیاری خوبی را در این زمینه در استان اصفهان داشته‌ایم، گفت: اما به این دلیل که عقب ماندگی ما از گذشته زیاد است می طلبد که با برنامه ریزی بهتری حرکت کنیم.


وی ادامه داد:در بخشی از موقوفات که قابل معرفی نیست باید تدبیر جدی داشته باشیم و هنوز در برخی از ادارات اوقاف شهرستانی علی رغم اینکه بخش دیگری با جدیت پیگیری می کنند برخی دیگر به این باور نرسیده‌اند که باید تکلیف موقوفات مشخص شود.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه باید همه کم و کاستی‌ها در روند صدور اسناد مالکیت برای موقوفات شناسایی و به شدت مورد رسیدگی قرار گیرد، گفت: باید همه انتقادات و پیشنهادات مطرح شود تا بتوان عملکرد بهتری را داشته باشیم.


وی با بیان اینکه موقوفات بدون سند زیادی در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: باید ساز و کار جدی در این زمینه تعریف شود تا شاهد جهش خوبی در زمینه صدور اسناد برای موقوفات داشته باشیم.


بهبانی گفت: برای این امر بهتر است از نیروهای بازنشسته نیز استفاده کنیم تا در شناسایی پلاک‌های ناشناس از آنها استفاده کنیم، چرا که با ظرفیت نیروی انسانی موجود نمیتوان کار را به خوبی پیش برد.

مطالب پیشنهادی