6:58 1399/06/31

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح تامین آب پایدار ۳۲ روستای استان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو افزود: از مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می‌خواهیم که جلسه ویژه‌ای در این هفته یا هفته آینده درباره آب اصفهان بزرگ و طرح سامانه دوم آبرسانی و اجرایی کردن هماهنگی‌های انجام شده تشکیل دهند تا این هماهنگی‌ها عملیاتی شوند .

 

رضایی با تقدیر از توجه وزارت نیرو به کم آبی اصفهان بزرگ و مشکلات خاصی که در این زمینه دارد و اجرایی کردن مصوبه‌های شورای عالی آب و نگرش مثبت این وزارتخانه، خاطرنشان کرد: طرح یکپارچه‌سازی شبکه آب شهری و روستایی به اقدام‌های اساسی و خوبی در استان اصفهان منجر شد.

 

وی اضافه کرد: اجرای این طرح یک تحول بزرگ در وزارت نیرو در جهت کوچک کردن دولت، کاهش هزینه‌ها و اجرای عدالت است .

 

استاندار اصفهان در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح تامین آب پایدار ۳۲ روستای استان گفت: امسال شماری از مردم استان در برخی شهرها با مشکل قطعی آب مواجه بودند که از آنها عذرخواهی می‌کنم.

 

رضایی با بیان اینکه همه مسائل و مشکلات کشور را می‌توان بر مبنای همفکری و همدلی و باهم حل و فصل کرد، افزود: اگر قرار است کاری انجام شود باید در جهت هماهنگی، همدلی و احترام کامل به حقوق همه مردم کشور باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز با وزیر نیرو به تبیین برخی از مسائل و مشکلات استان با احترام به حقوق خود و دیگر استان‌ها پرداخته شد با تقدیر از وزیر نیرو و استان‌های مختلف همجوار، تصریح کرد: ما باید در جهت همدلی و هم‌نوایی با یکدیگر، هم‌افزایی داشته باشیم که این مسیرها در حال فراهم شدن است.

 

استاندار اصفهان اضافه کرد: در جلسه امروز درخواستی از وزیر نیرو مطرح شد و امید است هفته آینده جلسه‌ای برای پیگیری مشکلات اصفهان بزرگ در فضای دوستانه که نشان از همدلی، هماهنگی و همزبانی ما با سایر استان‌ها و اخلاق مدارانه است، برگزار و نتیجه عملی و اجرایی آن برای مردم مشخص شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای نیمه دوم امسال طرح‌های زیادی از جمله برای بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ و طرح های روستایی داریم که زمانیکه به مرحله عمل و اجرایی رسید، اعلام می‌شود.

 

رضایی توجه بیشتر به روستاها و تامین آب سالم و پایدار برای همه آنها را خواستار شد و تاکید کرد که مساله صرفه جویی آب باید بصورت فرهنگ درآید.

 

عملیات آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان روز یکشنبه از طریق برقراری ارتباط تصویری با وزیر نیرو آغاز شد.

 

این طرح در قالب هفته بیست و یکم پویش بزرگ "هرهفته؛الف_ب_ایران" گنجانده و در مجموع برای آبرسانی به این روستاها ۳۷۹ میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری شد؛ با آبرسانی به این روستاها ۲۸۱ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

 

در قالب این طرح، بهره‌برداری از طرح تامین آب پایدار و اتصال ۳۲ روستا در استان اصفهان آغاز شد.

 

با اجرای این طرح هشت هزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان روستاهای استان اصفهان که پیش از این بصورت غیر پایدار از آب آشامیدنی برخوردار بودند بصورت پایدار و دائم تامین می‌شود.

 

آب و فاضلاب استان اصفهان تامین آب دست‌کم چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را به عهده دارد.

 

مطالب پیشنهادی