12:00 1396/10/04

به گزارش مفتاح، مسئول کمیسیون سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اگر دولت به دنبال جبران کسر بودجه و نجات اقتصاد کشور است از رانت خواری آقازاده‌ها و برادرزاده و خواهرزاده‌ها جلوگیری کند نه اینکه قیمت سوخت و عوارض خروج از کشور را افزایش دهد.

حسین حسنلی مسئول کمیسیون سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن انتقاد از نحوه تدوین بودجه 97 کشور گفت: به‌نظر می‌رسد سیاست‌گذاران اقتصادی دولت، با تنظیم بودجه امسال بیشتر به دنبال حاشیه سازی برای دولت هستند وگرنه در ابعاد بودجه سالانه کشور سه برابر کردن عوارض خروج و یا افزایش قیمت سوخت توفیق چندانی در وضعیت وخیم اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: از درون دولت جریانی به دنبال حاشیه سازی برای جریان حاکم بر دولت است و شاید بتوان عصبانیت آقای روحانی در سخنرانی اخیر را ناشی از همین دانست.

حسنلی تاکید کرد: اگر دولت به دنبال جبران کسر بودجه و نجات اقتصاد کشور است راه‌های بسیار موثری در پیش روی آن است، مانند جلوگیری از رانت خواری‌ها در نظام بانکی، جلوگیری از وام‌ها و حقوق‌های نجومی، سر و سامان دادن به هزاران اسکله کشور که هیچ گونه نظارتی بر آنها نیست، جلوگیری از رانت خواری آقازاده‌ها و برادرزاده و خواهرزاده‌ها، نه افزایش قیمت سوخت و عوارض خروج از کشور.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: با روند پیش‌رو و با سیاسیت‌های اجرایی کنونی تنها شاهد بزرگ‌تر شدن شکم رانت‌خوارن و وخیم‌تر شدن زندگی کارمندان و کارگران در سال پیشرو خواهیم بود.

وی گفت: توصیه می‌کنیم دستگاه‌های حاکمیت، نظارتی و نمایندگان مجلس راهکاری برای اجرای نظارت بر تبادلات و معاملات مالی کشور پیدا کنند، که هم امنیت کشور تامین شود و هم کشور را از بحران اقتصادی نجات دهند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی