11:17 1400/01/01

نیروهای ضد زیردریایی ناتو یک هفته است تلاش می‌کنند زیردریایی دیزلی-الکتریکی روسی «B-۲۳۷ "Rostov-on-Don» را که از دید رادارهای آن‌ها ناپدید شده است، در دریای سیاه پیدا کنند.

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری ریانووستی روسیه نوشت: ناتو در مدیترانه تحهیزات مدرن نظامی و دریایی دارد، اما سطح پنهان کاری زیردریایی روسیه بیش از حد انتظار است. با وجود قطع شدن ارتباط و مشخص نبودن محل آن، اما این زیردریایی در تماس است و اطلاعات را انتقال می دهد.

آنها از نیروهای زیادی برای جستجوی زیردریایی روسی استفاده کردند، اما تاکنون نتیجه ای در بر نداشته نداشت. این بدان معناست که در شرایط جنگی آنها مورد تهدید قرار دارند که بسیار آنها را آزار می دهد. به گزارش تاس زیردریایی "روستوف روی دان" برای تقویت اسکادران مدیترانه ای روسیه ارسال شده است.

زیردریایی دیزل-الکتریکی B-237 "Rostov-on-Don" پس از تعمیرات برنامه ریزی شده ، انتقال بین ناوگان را انجام می دهد. این کشتی مجهز به موشک های کروز "کالیبر" است. اسکادران مدیترانه ای از عملیات نظامی وزارت دفاع روسیه در سوریه پشتیبانی می کند که موشک های کروز را به اهداف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پرتاب کرد.

روابط روسیه و ناتو در هفت سال اخیر پس از روی کارآمدن دولت جدید غرب گرا در اوکراین تیره و پرتنش شده است. ناتو در این مدت برای تحت فشار قرار دادن روسیه در مساله اوکراین و قطع کمک ها و حمایت های مسکو از روس تبارهای جدایی طلب مناطق شرق اوکراین، ده ها رزمایش در مجاورت مرزهای روسیه برگزار کرده است.

بخش عمده این رزمایش های ناتو در دریای سیاه بوده و روسیه نیز برای قدرت نمایی، چند رزمایش در این پهنه آبی برگزار کرده است.

مطالب پیشنهادی