8:59 1395/10/13

به گزارش مفتاح، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اصفهان با بیان اینکه رکود در بازار فروش محصولات فولادی ادامه دارد، گفت: این صنف اکنون تعطیلی ۸۰ درصدی را تجربه می‌کند.

اکبر شمشیری با اشاره به وضعیت کنونی بازار محصولات فولادی اظهار داشت: بازار فولاد فعلا در شرایط رکود به سر می‌برد، چراکه ساخت‌وسازها و طرح‌های عمرانی و همچنین سایر موارد مصرف فولاد در وضعیت رکود قرار دارند.

وی با بیان اینکه کشورهای تولیدکننده فولاد اکنون با میزان قابل توجهی از تولید روبه‌رو هستند، افزود: در حال حاضر در کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، اوکراین، چین وغیره با اینکه کاهش نسبی مصرف وجود دارد اما افزایش قابل توجه تولید دیده می‌شود، این کشورها نیز آماده صادر کردن محصولات خود به ایران و سایر کشورها هستند اما به علت رکود این اتفاق رخ نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اصفهان ادامه داد: وضعیت ما نیز مطلوب نیست و در مدت اخیر مقداری قیمت محصولات بالا رفت و بار دیگر برگشت، اما در حال حاضر قیمت میلگرد هر کیلوگرم 1750 تا 1800 تومان است، تولیدکنندگان نیز هر کیلوگرم 1700 تومان می‌فروشند اما متأسفانه خریداری وجود ندارد.

وی با اشاره به قیمت تیرآهن در بازار گفت: تیرآهن سبک در حال حاضر 1850 تومان و تیرآهن سنگین از سایز 20 به بالا حدود 2350 تومان است، در تغییر قیمت‌ها افزایش قیمت دلار نیز موثر بوده اما همان‌طور که عنوان کردم رکود بازار و توقف طرح‌های عمرانی و بدون معامله بودن بازار آهن اکنون بزرگ‌ترین مشکل این صنف است.

شمشیری با اشاره به تعطیلی تعداد بسیاری از واحدهای فروشنده محصولات فولادی در اصفهان، گفت: از حدود یک سال و نیم گذشته اتحادیه پروانه 100 واحد را باطل کرد، که افت قیمت، مشکل رکود، کلاهبرداری و دردسرهای دارایی سبب باطل شدن بسیاری از این پروانه‌ها شده‌ است، علاوه بر این آن‌هایی که پروانه خود را باطل نکرده‌اند نیز انبارهای خود را بسته‌اند و در واقع این صنف اکنون تعطیلی 80 درصدی را تجربه می‌کند.

وی خواستار برطرف شدن مشکل واحدهای فروشنده محصولات فولادی با اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت شد و بیان کرد: در بحث دارایی‌ها باید تجدیدنظر صورت گیرد، دارایی برای واحدهایی که مدت‌هاست کار نکرده‌اند مالیات‌های آنچنانی در نظر می‌گیرد و این یکی از مهمترین مشکلات در راستای رونق نیافتن فعالیت‌های این صنف است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی