10:25 1398/04/12

به گزارش مفتاح، هادی زمانی رئیس شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران در مراسم رونمایی از پوستر این کنفرانس که همزمان با سمینار آموزشی شناخت بازارهای اقتصادی نامطمئن توسط دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان برگزار شده بود، گفت: هرچند همه علوم انسانی و خصوصا علوم اجتماعی در ایران از مظلومیت خاصی رنج می‌برند اما دانش روابط عمومی در همه ابعاد مظلوم واقع شده است. در علم؛ همه علوم دارای دانشمندان متخصصی هستند که توان طرح فرضیات به روز و تولید نظریات علمی جهت پیشبرد اهداف بشری را در پاسخگویی آن علم به نیازهای انسان را دارند اما دانش روابط عمومی پس از طرح نظریه پروفسور نطقی هنوز از دانشمندان صاحب فرضیه واقعی که پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند، بی بهره است.

وی با بیان آنکه بسیاری از اندیشمندان حوزه ارتباطات، دانش روابط عمومی را یک دانش سازمانی می دانند، گفت: آنها معتقدند که این دانش تنها در سازمان کاربرد دارد از جمله دوست عزیز و بزرگوارم جناب آقای دکتر نظام بهرامی کمیل که در کتاب روابط عمومی ایران بر این موضوع صحه گذاشتند. اما واقعیت این است که روابط عمومی در سازمان های ایرانی تا سطح رئیس دفتر مدیر تنزل درجه داشته و حتی قدرت تیم سازی، تصویر سازی و تصمیم سازی که ندارد هیچ؛ تا درجه انجام امور روزمره تنزل مقام یافته است.

رئیس شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران اظهار داشت: خارج از این که عموما افراد منصوب شده در پست‌های روابط عمومی بدون توجه به تخصص و مدرک تحصیلی مربوطه آن انتخاب می‌شوند، عموماً در ساختار اجرایی نیز نقش چندانی بر عهده ندارند. حال آن‌که روابط عمومی یک سازمان مرکزی ایجاد محتوای اندیشه های نو و خلاقانه از طریق ارتباط پایدار و مطلوب با سرمایه های سازمان در راستای ایجاد تصویری مطلوب از سازمان و مدیریت به جامعه و بالعکس و توانمند در ایجاد تیم‌های قدرتمند چابک و ناب برای شبکه سازی گسترده ارائه خدمات و محصولات است. امری که ما آن را در قالب سه وظیفه کلی تصویر سازی، تیم سازی و شبکه سازی ترسیم می نمایید.

هادی زمانی با طرح سوالی اظهار داشت: به واقع فاصله روابط عمومی های سازمان های ما با این رسالت در پاسخگویی، ایجاد کانال های ارتباطی ،مدیریت رویدادها ، مدیریت بحران ها، بازاریابی اجتماعی و سایر وظایف مربوطه چقدر است؟!

بسیاری از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی آگاه به چنین وظایفی نیستند. اما در جامعه؛  روابط عمومی تنها واژه ای زیباست که برای باکلاس نمودن افراد به کار برده می شود. بدون توجه به اینکه هیچ دانشی بدون کارکرد اجتماعی دوام نخواهد آورد و تنها زمانی که یک دانش در جامعه به نیازی پاسخ گوید، قادر خواهد بود تا در نقد و بوته ی آزمون علمی اندیشمندان رشد کرده به بالندگی برسد. به راستی وظیفه روابط عمومی در جامعه ما چیست؟

رییس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان با بیان این مطالب هدف مهم کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران را هم گرایی اساتید، محققان و دست اندرکاران دانش روابط عمومی برای طرح فرضیات در این دانش عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد با حضور چهره‌های برجسته دانش روابط عمومی کشور زمینه های طرح دیدگاه‌های نوین ایجاد شود.

 رونمایی از پوستر کنفرانس با حضور اعضای دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان، مهندس زیارتی؛ مدیر بیمه پاسارگاد و تنی چند از مسئولین استانی در محل مرکز آموزش بیمه پاسارگاد انجام پذیرفت. لازم به ذکر است که این کنفرانس در روزهای یکم و دوم آبان ماه جاری در محل تالار شهروند و با مشارکت دانشگاه‌های برتر کشور و تعدادی از دپارتمان های روابط عمومی کشورهای همجوار برگزار می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه icdiran.ir نسبت به کسب اطلاعات و ثبت‌نام اقدامات لازم را انجام نمایند.

مطالب پیشنهادی