مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: روند شیوع ویروس کرونا در اصفهان صعودی است

 

به گزارش مفتاح، مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به روند شیوع ویروس کرونا در اصفهان افزود: روند شیوع ویروس کرونا در اصفهان صعودی است؛ زمانی که تعداد موارد بستری بیش از تعداد ترخیص باشد، نشان می دهد با شیب آرامی به سمت بالا می رویم.

دکتر آرش نجیمی با بیان این که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 6 هزار و 500 نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بستری شدند، بیان کرد: در صورتی که این افزایش آمار مبتلایان در اصفهان استمرار داشته باشد، پیش بینی می کنیم که در هفته های آینده شاهد افزایش بیشتر تعداد مبتلایان نسبت به این آمار کنونی باشیم.

بیشتر بخوانید

آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان رو به کاهش است/ رعایت حفاظت‌های فردی و بهداشتی الزامی است

دکتر نجیمی با تأکید بر این که افزایش تردد همشهریان در شهر اصفهان نگرانی های همکاران ما در مراکز درمانی و بیمارستان را مضاعف کرده است، عنوان کرد: مردم در خانه بمانند و تنها یک نفر از اعضای خانواده برای خرید از منزل خارج شود تا چرخه این ویروس شکسته شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: اگر افرادی مجبور هستند در بیرون از خانه کار کنند، باید اصول بهداشتی را رعایت و از دستکش و ماسک استفاده کنند و فاصله خود را با دیگران حفظ و از حضور در جاهای پُر تجمع پرهیز کنند.

کمبود تخت آی سی یو و دستگاه تنفس مصنوعی در اصفهان

وی همچنین اظهار داشت: چندین مرکز برای بهبودیافتگان ابتلا به کرونا در سطح شهر اصفهان تجهیز شده است که از جمله می توان به مرکز باغ بهشت در باغ ابریشم با 90 بیمار بهبودیافته که در آن مکان دوران نقاهت را طی می کنند، اشاره نمود.

دکتر نجیمی تصریح کرد: کمبود تخت آی سی یو و دستگاه تنفس مصنوعی از مضیقه های بیمارستانهای مرجع کرونا در اصفهان است؛ اما با تمام حداقل ها کادر درمانی نهایت خدمت را به بیماران ارائه می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه پایان تعطیلات نوروز به منزله پایان کرونا نیست، گفت: اگر حساسیت و همدلی که در ایام تعطیلات نوروز با در خانه ماندن ایجاد شده بود از بین برود مطمئناً باعث می شود که موج جدید این بیماری به فاجعه ای در جامعه تبدیل شود.

منبع: سامانه آموزشی و اطلاع رسانی کرونا

مطالب پیشنهادی