به گزارش مفتاح، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: ما امروز در حوزه قاچاق دام در یک شرایط عادی نیستیم و شرایط خیلی بحرانی‌تر و جدی‌تر از آن است که دستگاه‌های اجرایی ما آماده مقابله با آن شده‌اند. 

وی افزود: علاوه بر دلالان و واسطه‌ها در داخل کشور، تعدادی از کشورها و از جمله عربستان نیز در حوزه قاچاق دام از ایران فعال شدند تا از این طریق فشارهایی را به کشور ما تحمیل کنند. 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ اگرچه دستوراتی در قوه مجریه برای مقابله با این امر صادر شده، اما این دستورات و اقدامات کافی نیست چرا که شرایط بسیار حادتر از آن است و این دستورات و این اقدامات از سوی قوه مجریه به درد شرایط عادی می‌خورد نه شرایط جنگی.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: منابع موثق از این خبر می‌دهند که در هر شبانه‌روز حدود ۳ هزار لنج از تعدادی بنادر جنوبی کشور اقدام به قاچاق دام زنده و مولد به کشورهای جنوب خلیج فارس می‌کنند و ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح را برای این کار انتخاب می‌کنند تا مأمورین کمتری در پست‌های مراقبتی حضور داشته باشند و آنها را رصد کنند. 

وی افزود: قاچاقچیان، دام زنده را در کشورهای جنوب خلیج فارس به دو برابر قیمتی که از دامداران در ایران می‌خرند به فروش می‌رسانند و یک سود دو برابری از این کار برایشان حاصل می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: من از رسانه‌ها، وعاظ، سخنرانان و... درخواست دارم تا برای روشنگری و دادن اطلاعات دقیق در این باره به مردم تلاش کنند و نسبت به روشنگری در این زمینه اقدامات لازم را صورت دهند. 

انتهای پیام/

منبع:فارس

مطالب پیشنهادی