سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: راه اندازی خط تماس فوری کرونا به شماره ۳۱۱۳ در اصفهان

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از ایرنا، آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  گفت: خط تلفن تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ از ظهر امروز آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می کنند علائم مشکوکی درباره بیماری کرونا دارند تا آنها بدانند که آیا باید به مراکز درمانی مراجعه کنند یا نه.

نجیمی یکی از اهداف راه اندازی این سامانه را کاهش بار مراجعه مردم به بیمارستان‌های استان جهت پیشگیری هرچه بیشتر از شیوع ویروس کرونا خواند و اظهار داشت: این سامانه به صورت برخط (آنلاین) پاسخگوی مردم است.

وی به راه اندازی یک وب سایت نیز برای ارائه محتوای آموزشی و مشاوره ای در اینترنت به نشانی  Corona.mui.ac.ir  اشاره و خاطرنشان کرد: از اوائل هفته آینده یک قابلیت جدید به این سایت برای خود ارزیابی مردم اضافه می شود به این صورت که کاربران می توانند با پاسخ دادن به سوال هایی درباره علائم بیماری کرونا درباره وضعیت خود نسبت به آن و اقدام هایی که باید انجام دهند، آگاه شوند.

وجود ۲۰۰ بیمار دارای عفونت حاد تنفسی در استان اصفهان

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار دارای عفونت حاد تنفسی در استان اصفهان داریم، تصریح کرد: نمونه آزمایشگاهی تعدادی از آنها که مشکوک به کرونا هستند در حال بررسی است که تا کنون ۲ نفر از آنها تایید شدند.

نجیمی با اشاره به اینکه ممکن است نتایج قطعی ابتلای افراد دیگری در استان اصفهان در روزهای آینده اعلام شود، درباره برخی اخبار در فضای مجازی درباره مرگ و میر در بیمارستان های مختلف، توضیح داد: ما در همه بیمارستان ها مرگ و میر داریم اما عده ای برخی از آنها را به کرونا نسبت می دهند درحالیکه تا زمانیکه نتایج آزمایش بر روی آنها به ما اعلام نشود، نمی توانیم به طور قطعی آن را ناشی از کرونا بدانیم.

آماده شدن پاسخ آزمایش ها ظرف 12 ساعت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کیت های مخصوص آزمایش ویروس کرونا روز دوشنبه به اصفهان رسید، اضافه کرد: در این چند روز مشغول طی کردن فرایندهای کنترل کیفی و استاندارد کردن دستگاه ها بودیم و از امروز کار آزمایش کرونا با استفاده از آن انجام می شود.

وی  زمان آماده شدن پاسخ آزمایش ها را حدود ۱۲ ساعت اعلام کرد و ادامه داد: با وجود انجام آزمایش ها در خود اصفهان، نتیجه نهایی تاییدها و موارد قطعی توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

وی درباره خبر چهار مورد کرونا در گلپایگان، خاطرنشان کرد: این چهار بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا هستند و هنوز نتیجه نهایی آزمایش آنها اعلام نشده است.

نجیمی همچنین با بیان اینکه ایزولاسیون و ضد عفونی کردن همه ساختارهای بهداشتی و درمانی استان از جمله اورژانس و آمبولانس ها در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، گفت: در برخی مرگ و میرها در بیمارستان ها، با فرض مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونا مراحل کفن و دفن با رعایت شرایط لازم و ایزوله انجام شد.

خرید و فروش ماسک پزشکی از سیستم داروخانه ها برداشته شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه خرید و فروش ماسک پزشکی از سیستم داروخانه ها برداشته شد، اضافه کرد: همه ماسک ها و تجهیزات مرتبط با کرونا توسط وزارت بهداشت خریداری شده و بدین طریق در اختیار بیمارستان ها و مراکز و خانه های بهداشتی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این کار برای برخی شهرها از جمله اصفهان باید همچنان منتظر باشیم، خاطرنشان کرد: منتظر دستور سازمان غذا و دارو برای نحوه توزیع این اقلام هستیم.

نجیمی با تاکید بر اینکه مصرف مواد ضدعفونی کننده و ماسک پزشکی در چند روز اخیر در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان چند برابر شده است، اظهار داشت: این موضوع بار مالی زیادی به دانشگاه وارد کرده و نیاز به منابع مالی جدید برای تامین آن داریم.

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی مواد ضد عفونی کننده و الکل از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای رفع نیاز مردم وارد بازار شود.

به شایعات توجه نکنید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در کلانشهر اصفهان بیمارستان‌های عیسی‌بن مریم و خورشید و در شهرستان خمینی‌شهر بیمارستان شهید اشرفی، نجف‌آباد بیمارستان فاطمه زهرا(س)، فلاورجان بیمارستان شفا و شهرضا بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا تخصیص داده شد، افزود: در سایر شهرستان‌ها دست کم یک بخش برای این کار اختصاص یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از همه مردم خواست تا به شایعه های موجود در فضای مجازی درباره بیماری کرونا توجه نکنند و اخبار را از منابع و کانال های معتبر پیگیری کنند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور تا روز چهارشنبه به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسید.

مطالب پیشنهادی