12:52 1397/10/29

به گزارش پایگاه خبری مفتاح ,  بیست و یکمین گردهمایی معاونین اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی وسیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی بر گزار شد. 

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران به مراکز مشاوره و دوایرمددکاری کلانتری‌ها پرداخت و اظهار داشت: در حدود 700 کلانتری مراکز مشاوره دایر است که از 400 هزار پرونده که به طور میانگین در سال به آنها ارجاع می‌شود بیش از 70 درصد آن منجر به صلح و سازش می‌‌شود. 

فرمانده نیروی انتظامی یکی از اقدامات خوب در سطح کلانتری‌ها را همین مراکز مشاوره دانست  و تصریح کرد: آمار امسال نیز نشان می‌دهد که حدود 70 درصد پرونده‌ها و مراجعات به صلح و سازش منجر شده؛ بنابراین بنا داریم که برای سالآینده نیز اکثر کلانتری‌ها را به مراکز مشاوره و دوایر مددکاری تجهیز کنیم؛ چرا که مورد استقبال مردم، خانواده‌ها و دستگاه قضایی قرار گرفته است. 

سردار اشتری درخصوص ساخت فیلم‌های پلیسی گفت: بودجه ما در این رابطه محدود است و باید صدا و سیما در این خصوص با اسیب‌شناسی به ما کمک کند تا فیلم‌هایی تهیه و پخش شود که باعث آگاه‌سازی خانواده‌ها و پیشگیری از جرائم شود. 

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به اقدامات پلیس در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اعلام کرد: پلیس در خدمت مردم است و درصدد است طبق 4 دهه گذشته بتواند به مردم خدمت‌گذاری کند؛ ما مطمئن هستیم راهپیمایی امسال با شکوه‌تر از 39 سال پیش و در امنیت و ثبات کامل برگزار می‌شود. 

وی درخصوص تجهیز مامور کلانتری‌ها به لباس دوربین‌دار، گفت: به دلیل منابعی که باید برای خرید این تجهیزات تامین می‌شدند و تاکنون تامین نشده‌اند تجهیز پلیس به این لباس‌ها انجام نشده و باید اعتبارات از سوی دولت واگذار شود. 

فرمانده نیروی انتظامی  درخصوص افزایش حقوق کارکنان ناجا گفت:‌خبرهای خوبی در راه است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی