17:19 1398/04/26

به گزارش مفتاح احمد انارکی محمدی رئیس هیئت‌تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص،  گفت: روند بررسی این تحقیق و تفحص به پایان رسیده و جمع‌بندی نهایی انجام شده و گزارش نهایی در روزهای آینده در اختیار هیئت‌رئیسه مجلس قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به یکی از مشکلاتی که در روند بررسی این تحقیق و تفحص برخورد کردیم نبود یک سامانه برای رصد کالا بود، افزود: باید سامانه‌ای وجود داشته باشد تا کالای که وارد یا تولید می‌شود تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد رصد شود تا انحرافی در این زمینه ایجاد نشود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از راه‌اندازی سامانه رصد کالا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های که هیئت تحقیق و تفحص داشتند قرار بر این شد تا این سامانه راه‌اندازی شود که حدود 70 درصد  کار  راه‌اندازی این سامانه انجام شده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ازر با بیان اینکه ثبت گام‌به‌گام اطلاعات کالا در این سامانه از مراحل تولید و حمل کالا شفاف‌سازی می‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه تردد بار به صورت لحظه‌ای در کشور  رصد می‌شود و از دزدی از انبارها و یا بارهای در حال حرکت در میان مسیر مبدا تا مقصد و همچنین احتکار جلوگیری می‌شود.تسنیم

مطالب پیشنهادی