13:30 1396/10/11

به گزارش مفتاح، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران اعلام کرد: دولت به جای فرافکنی و انداختن تقصیرها به گردن دیگران به حل مسائل و مشکلات ایجاد شده پرداخته و موجدانه تا احقاق کامل حق مردم مسئله را پیگیری و خسارات وارده به آنان را در اسرع وقت جبران کند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران طی نامه‌ای به سران قوا در خصوص اعتراضات اخیر اعلام کرد: دولت باید به جای فرافکنی و انداختن تقصیرها به گردن دیگران به حل مسائل و مشکلات ایجاد شده پرداخته و موجدانه تا احقاق کامل حق مردم مسئله را پیگیری نموده و خسارات وارده به آنان را در اسرع وقت جبران کرده و به جای تکیه به بیرون و خارج از مرزها طبق فرموده رهبر معظم انقلاب وقت آن رسیده به برنامه ریزی مبتنی بر ظرفیت درون زا بپردازد.

متن این نامه به شرح زیر است:

« روسای محترم قوا

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید یکی از اهداف میانی انقلاب اسلامی طبق فرموده امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با اشرافی گری، اختلاف طبقاتی و حمایت از مستضعفان بود. امروز اما؛ علیرغم توصیه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد و رعایت حقوق مردم، اشرافی گری، بی‌عدالتی و تضییع حقوق همان مستضعفان بواسطه سوء تدبیر دولت‌ها و مسئولین؛ فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی موج می‌زند. پر واضح است که مطالبه این نوشته به معنی عدم رعایت انصاف و ندیدن خدمات انجام شده نیست بلکه امروز دغدغه اصلی رفع کاستی‌ها و نارضایتی‌ها است.

چند روز گذشته با تجمع معترضانی رو به رو بودیم که به دلیل تضییع حقوق خود در مؤسسات مالی، شرکت های ورشکسته و فشارهای اقتصادی چون؛ رکود، تورم، بیکاری دست به راهپیمایی زدند که طبق اصل 27 قانون اساسی صرف نظر از عدم اخذ مجوز از مراجع مربوطه از حقوق حقه آنان بود و مع الاسف دشمنان این انقلاب که همواره مترصد فرصتی برای حمله به مبانی و ارزشهای انقلاب هستند با سوء استفاده از این فضای بوجود آمده اقدام به شعارهای ساختار شکنانه غیر مربوط به فضای اعتراضی نمودند. بی شک تفکیک معترضان واقعی و غیر واقعی نیازمند هوشیاری معترضان از سویی و هوشیاری مامورین نیروی انتظامی با برخوردهای دلسوزانه با معترضان واقعی و برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی از سوی دیگر است.

 

از این منظر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران مواردی را به عنوان راهکارهای حل مسائل بوجود آمده به مسئولین قوا گوشزد می‌نماید:

قوه قضائیه باید:

1- با برخورد جدی با تضییع کنندگان حقوق مردم با مصادره و فروش اموال بجا مانده از آنان حق مردم را در سریع ترین زمان ممکن باز پس دهد.

2- پس از شناسایی اقلیت معترض، مزدور و ساختار شکن توسط ماموران به برخورد جدی و قاطع با آنان بپردازد.

3- مقصرین را معرفی، در دادگاهی علنی محاکمه کند.

قوه مجریه نیز باید:

1- به جای فرافکنی و انداختن تقصیرها به گردن دیگران به حل مسائل و مشکلات ایجاد شده پرداخته و موجدانه تا احقاق کامل حق مردم مسئله را پیگیری نموده و خسارات وارده به آنان را در اسرع وقت جبران نماید.

2- به جای تکیه به بیرون و خارج از مرزها طبق فرموده رهبر معظم انقلاب وقت آن رسیده به برنامه ریزی مبتنی بر ظرفیت درون زا بپردازید.

3- کارگروهی ایجاد کرده تا برای حل فوری مشکلات اقتصادی نظیر رکود، بیکاری و تورم و تسکین آلام مردم درمان‌های کوتاه مدت طراحی و اجرا کنید به طوری که نتایج آن برای همه ملموس و محسوس باشد.

4- در صورت تقاضا جهت اخذ مجوز راهپیمایی اعتراض به این افراد اجازه داده شود.

قوه مقننه نیز باید:

1- به تدوین و تصویب سه فوریت قانون حمایت از مردم در مقابل مشکلات اقتصادی بویژه مالباختگان و بیکار شده ها بپردازد

2- نظارت جدی بر کار اقتصادی دولت را در دستور کار قرار داده و نتایج تخلفات را به قوه قضائیه جهت اجرای عدالت ارجاع کند.

شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران در پایان ضمن انظار مسئولین از کوتاهی و اهمال کاری یادآوری می شود که (کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیّته )و بدانید ناظر امروز قاضی فردا است.»

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی