1:29 1398/05/07

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشوری مفتاح صبح دیروز ۶ مرداد ۱۳۹۸ به دعوت از نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان جمعی از مشتاقان خادمیاری امام رضا(ع) دعوت شده و در جلسه هماهنگی گردهم آمدند.
نماینده آستان قدس رضوی در اصفهان اظهار داشت: طرح خادمیاری ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) از سال ۹۵ ایجاد شد که بعد از رحلت مرحوم طبسی تولیت اسبق و با ورود تولیت حجه الاسلام ابراهیم رییسی شکل گرفت.

این طرح که در پی حکم تنفیذ ایشان از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر ۷مورد به ایشان بود، راه اندازی شد. 

نم نبات بیان داشت: ۴مورد این موارد پیرامون بحث خدمت رسانی به قشرهای مختلف جامعه بود و در این حکم گفته شد این خدمت رسانی باید همه ارادتمندان اهل بیت (ع) در هر گوشه از دنیا می بایست صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نه فقط اینکه افراد محبت و مودت اهل بیت (علیهم السلام) را داشته باشند بلکه هر کسی که دوست دارد هر نوعی از خدمات بهره ببرد، میبایست مشمول این طرح شود.
نماینده تولیت آستان مقدس رضوی گفت: در کشور خودمان و نیز سایر ممالک اقشار محرومی وجود دارند که رهبر انقلاب در حکمشان تاکید بر خدمت رسانی به محرومین را مورد توجه قرار دادند.
وی با تاکید بر آنکه تولیت سابق حکم تنفیذ را به عنوان منشور اعلام و اظهار داشت باید الگوی همه خادمین قرار گیرد و باید همه تلاش کنیم که تمام موارد این حکم تحقق بخشد.
نم نبات گفت: از دیگر فعالیتها شکل گیری دفاتر نمایندگی بود که اصفهان اولین دفتر در کشور بود که با توجه به پتانسیلهای موجود شکل گرفت.
این درحالی است که در حال حاضر تمام استانها دارای دفاتر نمایندگی هستند.
وی در خصوص ثبت نام خادمیاران بیان داشت: به مرور زمان در بحث خادمی تغییر و تحولاتی صورت گرفت. در حال حاضر دعوت از خادمیاران به این صورت است که باید در سامانه مدارکی را بارگزاری کنند و باید به بخش گزینش این محل مراجعه کنند و کدرهگیری دریافت کنند تا اقدام به بارگزاری مدارک به صورت کامل انجام گیرد.
نماینده آستان قدس رضوی تصریح کرد: آنچه در حکم تنفیذ مشخص می شود یک خدمت رسانی عام است و عموم مردم را شامل می شود و تابعیت و زمان و مکان ندارد همچنین خادمی به شکل خاص به معنی خادمی در حریم آستان قدس رضوی است که می بایست خدماتی را به زائرین داشت.
نم نبات گفت: این از دیدگاه قرآن و ائمه اطهار مورد توجه است که بالاترین عمل خدمت به مردم است علی الخصوص خدمت به محرومین.
وی با بیان آنکه در فرم های خدمت باید نوع خدمات خادمیاران مشخص شود؛گفت: در هفته ۶ تا ۸ساعت برای خدمت رسانی به طور رایگان از سوی خادمیاران فعال صورت می گیرد.
همچنین خادمیاران می توانند در سامانه پیام رسانی ایتا عضو کانال دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان شوند.
وی به به مصداق آیه "لایکلف الله الا وسعها" اشاره کرد واظهار داشت:هر کس به اندازه و وسع خدمت رسانی به مردم انجام می دهد.
سخنران آستان قدس رضوی در پایان با یادآوری روایتی از حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تصریح کرد به فرموده ایشان "هر قدر مردم به فردی رجوع کنند برای رفع حاجات شخصی خودشان، نشان دهنده میزان عنایت و محبت خداست و هیچ فعلی بالاتر از خدمت رسانی نیست."


این جلسه که با حضور دهها نفر از بانوان اصفهانی تشکیل یافت بر ضرورت تعیین نوع خدمت متناسب با تخصص و سطح تحصیلات افراد تاکید داشت که ادامه مصاحبه و پروسه ثبت نام و تایید نهایی به روزهای آینده موکول شد.

مطالب پیشنهادی