21:46 1399/10/27

به گزارش سرویس بین الملل مفتاح نیوز؛ نه روز قبل از ادای سوگند جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، دمکرات ها روند استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کرده اند. ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که دو بار استیضاح شده است.

آیا این استیضاح در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری وی ارزش و نتیجه ای دارد؟ مهمترین نکته این است که ترامپ از تصدی مقامات دولتی در آینده منع خواهد شد، مانند شرکت مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024. به همین علت، این استیضاح چیزی فراتر از یک عمل نمادین است.
در صورت موفق بودن استیضاح، وی مجبور است از مزایای زیر بر اساس قانون "رئیس جمهور سابق" صرف نظر کند: اول، مستمری مادام العمری در حدود 219000 دلار در سال؛ دوم، حقوق مخصوص سفر به میزان یک میلیون دلار در سال؛ سوم، هزینه حفظ دفتر و استخدام کارمندان در حدود 96000 دلار در سال؛ چهارم، حق درمان در بیمارستان نظامی و بیمه درمانی مادام العمر؛ پنجم، هزینه های حفاظت فیزیکی وی توسط سرویس مخفی که دولت متقبل می شود.
در هر صورت، وی با ترک دفتر رئیس جمهوری مصونیت خود را نیز از دست می دهد و سپس وی را می توان به خاطر نقش خود در حمله به کنگره تحت پیگرد قانونی قرار داد.

ترجمه:عطیه خرّم/برنواسر یولیا/تاگس اشپیگل(آلمان)

مطالب پیشنهادی