معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان : در بیمارستان‌ها کمبود داروی آنفولانزا نداریم

 

 

 

به گزارش خبرنگارمفتاح، دکتر مصطفی رضایی معاون فنی مرکز بهداشت استان در نشست خبری پیرامون بیماری آنفولانزا گفت: بیماری آنفولانزا در فصل پائیز شروع می شود و تا زمستان ادامه پیدا می کند. هر سال این بیماری وجود دارد و با شدت وضعف همراه است. سال 88 و 94 با اپیدمی این بیماری مواجه بودیم . امسال هم ویروس آنفولانزا با تغییراتی که کرده است تبدیل به ویروس جدید شده است و بخش قابل توجهی از جامع را درگیر کرده است.

وی در ادامه گفت: این شرایط در کل جهان است و باید با اطلاع رسانی اقدامات اولیه انجام شود و نکات بهداشتی را راعیت کرد.

وی با تاکید بر اینکه در بازه فوق العاده کوتاهی با کمبود دارو مواجه بودیم افزود: امروز در بیمارستان‌ها هیچ مشکلی نداریم و تمامی بیمارستان‌ها در حال حاضر دارو دارند. به محض اینکه از سمت بیمارستانی اعلام نیاز شود، مرکز بهداشت دارو در اختیار بیمارستان قرار می دهد.

رضایی در ادامه گفت: داروی آنفولانزا قرار نیست در داروخانه‌ها توزیع شود و فقط برای بیماران حاد وبستری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد؛ در شرایط بحران به سر نمی بریم و شیوع آنفولانزا پدیده جدیدی نیست وبا رعایت نکات بهداشتی قابل کنترل هستند.

کسی در اصفهان به خاطر کمبود دارو فوت نکرده است

 

وی با تائید فوت 10 نفر در اصفهان که آزمایش آنها در مورد آنفولانزا مثبت بوده است، گفت: کسی در اصفهان به خاطر کمبود دارو فوت نکرده است. تا کنون سه پارت داو به بیمارستان ها داده ایم.

وی علت مرگ این ده نفر را وجود بیماری زمینه‌ای عنوان کرد وگفت: الان شاریط اپیدمی است و افراد زیادی درگیر بیماری شده‌اند. تلاش شده مداخلات پیشگیرانه داشته باشیم.

 

وی توضیح داد، توزیع دارو در داوخانه‌ها باعث استفاده بی مورد از دارو ومقاوم شدن بدن مردم نسبت به این دارو می‌شود . برای همین استفاده عمومی وجود ندارد.

آلودگی هوا شدت بیماری را تشدید می کند

وی دادن آمار واطلاعات در شرایط اپیدمی را بی ارزش عنوان کرد وافزود: در چنینی شرایط دادن آمار مشکلی حل نمی کند و هیچ مرکزی آمار نمی دهد.

 

رضایی تعطیل شدن مدارس را لازم ندانست وگفت: دانش آموزان در صورت ابتلا، باید از آمدن به مدسه جلوگیری کنند، اما دلیلی بر تعطیلی مدارس نیست.

وی همچنین شدت یافتن آلودگی هوا را در تشدید شدن بیماری موثر دانست وگفت: آلودگی هوا شرایط را برای ما بدتر خواهد کرد و قطعا بر شدت بیماری وعلائم آن تاثیر گذار است وطول درمان را افزایش خواهد داد.

 

مطالب پیشنهادی