16:06 1400/01/08

مدیر عامل شرکت عمران بهارستان: خط یک مترو اصفهان به بهارستان می‌رسد

مدیر عامل شرکت عمران بهارستان گفت: طرح اتصال قطار شهری بهارستان به خط یک مترو اصفهان، با پیشرفت ۹۱ درصد عملیات زیرسازی و ۶۰ درصد روسازی به زودی تکمیل و ایستگاه مترو در شهر جدید بهارستان آماده بهره‌برداری اولیه می‌شود.

به گزارش مفتاح نیوز؛ محمدرضا احمدی در گفت و گو با ایمنا، اظهار کرد:مجموع هزینه اجرای این طرح از محل منابع ملی و داخلی در سال‌های ۹۰ تا ۹۹ حدود ۵۶۶ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار تخصیص داده شده ۱۴۶ میلیارد تومان مربوط به سال‌های ۹۰ تا ۹۸ است در حالی که سال گذشته ۲۱۳ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی برای تکمیل این طرح کلان شهری اختصاص داده شده است.

مدیر عامل شرکت عمران بهارستان عملکرد مقایسه‌ای تأمین اعتبار برای پیشبرد اهداف پروژه را در سال ۹۹ از محل منابع ملی و داخلی ۳۶۵ میلیارد تومان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در سال‌های ۹۰ تا ۹۹ درمجموع از محل منابع ملی و داخلی در مجموع ۵۶۶ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده، ۶۴ درصد آن معادل ۳۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ محقق شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته روزانه یک میلیارد تومان در پروژه مذکور هزینه شده که در نوع خود کم‌نظیر است.

احمدی خاطرنشان کرد: پس از ورود مستقیم استاندار اصفهان و انعقاد تفاهم‌نامه در بازدید مشترک‌شان با معاونت ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه، بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید به پروژه تزریق و روند فعالیت‌های اجرایی چند برابر شد.

وی با بیان اینکه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز طی سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی خود در پروژه مذکور هزینه کرده است، گفت: این موفقیت نشان از عزم راسخ در تکمیل قطار شهری بهارستان و به ثمر نشستن تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه در تحقق این آرزوی ملی برای شهروندان بهارستانی در برخورداری از مترو است.

مدیر عامل شرکت عمران بهارستان تأمین مجموع ریل و متعلقات روسازی مورد نیاز اجرای قطار شهر بهارستان را داخلی برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون و علی رغم تعطیلات نوروزی، سکوهای ایستگاه بهارستان در حال اجرا است.

وی افزود: در ماه آینده نیز مناقصه اجرای ایستگاه راه آهن و خرید و اجرای برق بالاسری این طرح برگزار می‌شود.

احمدی گفت: شهر بهارستان دومین شهر جدید پس از هشتگرد است که با بهره برداری از آن به مادر شهر متصل می‌شود و پس از اتصال ریلی بهارستان به اصفهان کیفیت زندگی در این شهر جدید بهبود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه خط قطار شهری صفه – بهارستان توقفگاه صفه در انتهای جنوبی خط یک قطار شهری کلانشهر اصفهان را به شهر جدید بهارستان متصل خواهد کرد، ادامه داد: قطار شهری اصفهان – بهارستان به طول ۱۴ و هفت دهم کیلومتر است که ۹ و نیم کیلومتر آن زیرزمینی و ۴.۶ کیلومتر آن نیز روزمینی اجرا شده است.

مطالب پیشنهادی