10:17 1396/04/25

 

 

به گزارش مفتاح، دکتر سعید صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی (24 تا30تیرماه) توانمند سازی گروههای هدف، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشارکت طلبی مردم را مهمترین راهبردهای بهزیستی عنوان کرد.

وی شعار امسال هفته بهزیستی را ( بهزیستی محور مسئولیت وسلامت اجتماعی) مطرح کرد وافزود: ترویج نیکوکاری وخیر جمعی، شاخص سلامت اجتماعی است. کسانی که به همنوعان بیشتر فکر می‌کنند زیست اخلاقی بالاتری دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان 300 هزار نفر از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند گفت: امروز دیگر ذغدغه ویلچر وعصای سفید نداریم. امروز ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان، پیشگیری از اعتیاد  کاهش طلاق واسیب اجتماعی دغدغه ماست.

وی از افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی خبر داد که سهم اصفهان تنها افتتاح سه اورژانس در تیران وکرون، بهارستان وسمیرم است.

بنا به گفته صادقی سکونتهای‌های غیر مجاز ، محل نامناسب زندگی کودکان ، برنامه ریزی برای 450 هزار سالمند اصفهان امروز در راس امور قرار دارد و باید برای رفع این ذغدها بهزیستی را جامعه محور و به داخل خانواده وارد کرد.

وی درادامه به تولید 30 هزار معلول در سال ومعلولیت‌های ناشی از تصادف نیز اشاره داشت وگفت : بر اثر تصادف بسیاری دچار معلولیت وبی سرپرستی مشوند که به نظر می‌رسد متولی جدی هم وجود ندارد، باید برای کاهش این آسیب وحمایت از این افراد و رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کرد.

وی از سه برابر شدن حقوق مستمری بگیران بهزیستی وکمیته امداد خبر داد وگفت: ماهیانه هر مستمری بگیر 192 هزارتومان دریافت می کند که قرار است تا پایان برنامه ششم 20درصد حقوق پایه اداره کار دریافت کنند.

بنا به گفته مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در هفته بهزیستی بیش از 192 طرح به ارزش 25 میلیارد تومان در استان اصفهان افتتاح می شود.

وی در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران خرید وفروش نوزاد در اصفهان را رد نکرد وگفت: ما آمار نداریم اما بی شک خرید وفروش منطقی نیست و تبعات خودش را دارد. خرید وفورش نوزاد در حکم آدم ربایی وغیر قانونی است.

وی ادامه داد: « داشتن فرزند به هر قیمتی مجاز نیست و بیش از 80 درصد کودکان به دنبال هویت خودشان می گردنند.»

وی با اشاره به اصلاح قانون فرزند خوانده گفت: « در گذشته فرزند خوانده از ارث محروم بود اما امروز باید والدین یک سوم اموال را به نام فرزند خوانده بکنند. »

وی با اشاره به اینکه اکثر بچه‌هایی که خرید وفروش شده‌اند یا پیدا شده‌اند شناسنامه ندارند گفت: البته افرادی که به هر دلیلی کودکی را پیدا کرده‌اند امروز با حکم وتشخیص قاضی وبهزیستی  می‌توانند برای بچه  شناسنامه بگیرند.

وی درباره مهد کودک‌ها ونظارت بر آنها گفت: مهد کودک‌ها می توانند زمینه سازی اشتغال 8 نفر خانم را داشته باشند وافراد ی هم به طور غیر مستقیم از آنها ارتزاق می‌کنند. مهد کودک نباید پارکینگ کودک باشد وباید کودک در ان آرامش داشته باشد.

صادقی با اشاره بر محدودیت نیروها برای  نظارت مد کودک‌ها گفت: گزارش مردم بر تخلف مهد کودک‌ها خیلی به ما کمک می کند، البته ما در نظر داریم از نیروهای بازنشسته خود برای نظارت بر مهد کودک‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه از تذکر به 15 مهدکودک، ابطال یک مهد کودک ومعرفی دو مهد کودک به تعزیزرات خبر داد وگفت: مربیان مهد کودک ها باید اموزش دیده باشند ومربیان درجه بندی می شوند.

وی با تاکید بر غیر اجبای بودن آموزش پیش دبستانی گفت: شهریه پیش دبستانی ومهد کودک در اصفهان طبق ابلاغ بهزیستی کشور 30 درصد افزایش خواهد داشت. برنامه فوق برنامه مهد کودک‌ها وپیش دبستانی با توافق والدین باید باشد واجباری نیست. ما در‌باره اموزش پیش دبستانی با کسی تعارف نداریم وبا متخلفان برخورد می‌  کنیم.

مطالب پیشنهادی