17:38 1399/07/03

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان ؛ علی محمدهاشمی با بیان این خبر با اشاره به حضور کاروان سلامت این جمعیت در قالب طرح نذر آب ۳ در دهستان چاه عماری شهرستان خوسف خراسان جنوبی اظهار کرد : این کاروان متشکل از 30 نفر شامل پزشک، پیراپزشک، دندان پزشک ، مشاور خانواده و مذهبی ، کارشناس توانبخشی ، کارشناس فرهنگی اجتماعی ، تکنسین دارویی ، تیم غربالگری ، تیم سحر و داوطلبان بود که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به ارائه خدمت در این منطقه پرداختند.

وی تصریح کرد : در راستای فعالیت این کاروان، مردم 47روستای شهرستان خوسف از خدمات درمانی ، بهداشتی ، آموزشی ، فرهنگی و معیشتی این کاروان بهره مند شدند.

محمدهاشمی همچنین از ویزیت رایگان یک هزار و 327 بیمار و توزیع دارو بین مراجعه کنندگان خبر داد و افزود : توزیع 150بسته نوشت افزار و کیف مدرسه ، 231 جفت کفش ، 130 ثوب پوشاک،57 تخته پتو،50 بسته اسباب بازی و 5 تخته فرش و موکت در بین نیازمندان از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

اخبار بیشتر

اضافه شدن ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان

وی در ادامه گفت : توزیع 550 پک بهداشتی و 150 بسته معیشتی بین خانوارهای محروم در روستاهای هدف از دیگر فعالیت های این کاروان بوده است .

محمدهاشمی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات و تنش های آبی روستاییان بیان کرد : در این راستا سه تانکر آب  هرکدام به حجم 15 هزار لیتر و یک دستگاه آب سرد کن استیل  به همت خیرین اصفهانی در روستاهای منطقه جایگذاری شده است.

وی انجام 157 خدمت دندانپزشکی ،45 جراحی داخلی و سرپایی ویک هزار و 140 ویزیت رایگان توسط پزشکان زنان و عمومی ، اهدای 78 عدد عینک طبی و اهدای مقادیری دارو را از دیگر خدمات این کاروان عنوان کرد .

به گفته محمدهاشمی ثبت 859 مورد فعالیت توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه و تیم سحر جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از جمله فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این کاروان سلامت بوده است .

 

 

وی آموزش امداد و کمک های اولیه ، آموزش پیشگیری از بیماری کووید 19 و رعایت اصول بهداشتی ، برگزاری مسابقات و سرگرمی های متنوع بومی محلی و ملی ، بازی تمرکز  و چیدن لیوان آب بر روی یکدیگر ، دیدار با کشاورزان در محل زمین کشاورزی و راهنمایی لازم جهت کشت جایگزین ، غبار روبی مزار مطهر شهدای دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های معظم شهدای روستاهای منطقه ، آموزش احکام و مهارت های زندگی به دانش آموزان ، توزیع توپ فوتبال ،الیبال ، اسباب بازی ، بسته های بهداشتی،  لوازم التحریر و روپوش مدرسه در بین کودکان و نوجوانان را از جمله فعالیت های تیم مذکور در این مدت برشمرد .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان در پایان خاطرنشان کرد : طی فعالیت سه روزه کاروان سلامت این جمعیت در قالب"نذر آب ۳" در شهرستان خوسف خراسان جنوبی ، اقلام حمایتی ،بهداشتی، معیشتی و... به ارزش3 میلیارد و 800 میلیون ریال به مناطق محروم این منطقه ارائه شده است.

 
 

مطالب پیشنهادی