10:57 1395/10/12

آغاز سال نوی ترکیه با تیراندازی مرگبار

به گزارش مفتاح، رسانه‌های ترکیه از حمله مسلحانه به باشگاه شبانه بزرگ در استانبول و کشته شدن دست‌کم 35 نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر خبر دادند.

رسانه‌های ترکیه از تیراندازی در یک باشگاه شبانه بزرگ در استانبول خبر دادند.

شبکه «ان تی وی» ترکیه اعلام کرد که گزارشهای اولیه حاکی از مجروح شدن چندین نفر است. مهاجمان 2 فرد مسلح بودند که وارد باشگاه «رینا» شده و به صورت تصادفی(رندمی) شروع به تیراندازی کرده‌اند.

براساس این گزارش، مهاجمان لباس بابا نوئل به تن داشتند و گفته می‌شود که یکی از آنها داخل ساختمان مخفی شده است و پلیس تلاش می‌کند با طراحی عملیاتی وارد باشگاه شود.

بعضی از رسانه‌ها می‌گویند که 2 نفر کشته‌اند که یکی از آنها افسر پلیس است. مهاجمان قبل از ورود به باشگاه این افسر پلیس را هدف تیراندازی خود قرار داده‌اند.

پلیس ترکیه با تعداد زیادی نیرو در محل تیراندازی حاضر شده است. همچنین تعداد زیادی آمبولانس و ماشین اتش نشانی نیز در منطقه حاضر هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که بین 20 تا 30 نفر مجروح و چندین نفر نیز کشته شدند.

پلیس ترکیه می‌گوید که در زمان حمله، حدود 600 نفر در داخل این باشگاه شبانه معروف در استانبول که مشغول برگزاری جشن سال نوی میلادی بوده حضور داشتند.

در اولین اظهار نظر رسمی درباره این حمله مسلحانه، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «واسیپ شاهین» فرماندار استانبول اعلام کرد که حداقل 35 نفر در این تیراندازی کشته شدند. احتمال افزایش شمار تلفات وجود دارد.

فرماندار استانبول شمار مجروحان این حادثه را نیز حداقل 40 نفر اعلام کرد.

هنوز انگیزه مهاجمان مشخص نیست و هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

شبکه راشا تودی گزارش داد که مهاجمان استانبول، به زبان عربی صحبت می‌کردند.

مالک این باشگاه شبانه گفته است که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا درباره حمله احتمالی به این باشگاه هشدار داده بودند و تدابیر امنیتی اتخاذ شده بود.

شبکه ان تی وی همچنین گزارش داد که بعضی از افرادی که نجات یافته‌اند خود را از بالای ساختمان به داخل دریا(تنگه بسفر) پرتاب کرده‌اند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی