16:51 1398/10/08

تحلیل مقدم‌فر از چرایی چگونگی شکل‌گیری فتنه ۸۸، حماسه ۹ دی ایران الگویی برای ‌واکسینه‌کرد‌ن نظام

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ وحدت، بصیرت و ولایتمداری در گام دوم انقلاب اسلامی که در شهر مرزی اینچه‌برون برگزار شد، با بیان اینکه 9 دی یک حماسه تاریخی است، به چرایی بزرگداشت این روز بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: 9 دی روز بصیرت، ‌‌تجلی قدرت خداوند و پیوند بین امت و امام بود که سبب ناامیدی دشمن شده است.

این استاد دانشگاه با توجه به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در 4 دهه اخیر علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران افزود: همه مشکلاتی که دشمن در این 40 سال برای کشور ایجاد کرده به‌خاطر یک کلمه است که انقلاب اسلامی آمده تا به مردم بگوید "خدا را بپرستید و از طاغوت دوری کنید."، اگر این حرف نبود دشمن دعوایی با ما نداشت و این همه توطئه و فتنه را در این سال‌ها علیه ما راه نمی‌انداخت.

وی با یادآوری اینکه تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده که دشمن هر 10 سال یک فتنه بزرگ را طراحی و اجرا کرده است، ادامه داد: یک دهه زمانی است که یک نسل عوض می‌شود و دشمن این را به‌خوبی می‌داند و تلاش می‌کند با فریب مردم نقشه‌های شوم خود را اجرا کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با ابراز اینکه ‌"در 10 سال نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، درگیر جنگ بودیم و شرق و غرب عالم پشت صدام قرار گرفتند و او را به جان ملت ایران انداختند"، تصریح کرد: جنگی که 8 سال طول کشید و خرابی‌های زیادی به‌بار آورد و هزاران شهید دادیم اما به‌فضل الهی پیشرفت‌های زیادی در سایه همین جنگ برای ایران به دست آمد و به کشوری قدرتمند در حوزه دفاعی و نظامی تبدیل شدیم.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی تأکید کرد: دشمن می‌داند که دیگر نمی‌تواند در جنگ سخت و نظامی با جمهوری اسلامی مقابله کند برای همین به جنگ نیمه‌سخت و نرم روی آورد و در سال‌های پس از جنگ، ترورها و شبه‌کودتاها را علیه ملت ایران تدارک دید، اما کاری از پیش نبُرد.

وی با تصریح به اینکه "بعد از جنگ تحمیلی درگیر ‌جنگ نرم در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شدیم"، اظهار داشت: دشمنان سعی کردند در جنگ فرهنگی کاری کنند تا فرهنگ ایرانی ــ اسلامی خود را از دست بدهیم و به فرهنگ غربی که همان فرهنگ طاغوت است درآییم و هرچند توانستند زخم‌هایی به کشور وارد کنند، اما موفق نبودند فرهنگ مردم را تغییر دهند و برای همین وارد جنگ نرم سیاسی شدند و فتنه 88 را رقم زدند.

استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن از بستر انتخابات برای براندازی انقلاب اسلامی بهره گرفته بود، ادامه داد:‌‌ در ‌سال 88 شاهد مشارکت 85درصدی مردم بودیم که در دنیا هم بی‌سابقه بود لذا دشمنان وقتی این شور و هیجان انتخابات را دیدند تلاش کردند سناریویی را که در برخی کشورها با عنوان انقلاب مخملین و رنگین اجرا کرده بودند در ایران پیاده‌سازی کنند.

وی با ابراز اینکه دشمنان می‌خواستند با فتنه 88 کاری کنند تا مردم نسبت به انقلاب، مسئولان و نظام بدبین شوند، تأکید کرد: برای همین‌ تهمت بزرگ تقلب را به انقلاب زدند و ‌خودشان اسم آن را فریب بزرگ گذاشته بودند و حتی یکی از متهمان فتنه 88 ‌در دادگاه ‌‌گفت "تقلب رمز آشوب بود"، با این حال به برخی‌ها که مدعی تقلب بودند گفته شد بیایند تا آرای صندوق‌ها بازشماری شود، اما قبول نکردند.

مشاور فرمانده‌کل سپاه ‌با بیان اینکه قرارگاه فتنه 88 در بیرون کشور به‌ویژه آمریکا، اسرائیل و انگلیس قرار داشت، ادامه داد: در این بین عده‎ای هم در داخل آلت دست شدند و فتنه بزرگ را رقم زدند و البته یکی از دلایل بزرگی این فتنه برای این‌ بود که توانست عده‌ای از بزرگان انقلاب و خواص را دچار فریب کرده و با دشمنان آشکار و تابلودار نظام همراه سازد اما یک حماسه آن فتنه را تمام کرد.

این استاد دانشگاه با تصرح به اینکه هر وقت نظام از سوی دشمنان دچار مشکل شود حضور حماسی مردم بساط فتنه‌گران را جمع می‌کند، تأکید کرد: 9 دی همان اکسیر است که کشور را در برابر سهمگین‌ترین حوادث واکسینه کرد‌ و با حضور حماسی مردم ْ‌دشمن دچار هزیمت شد.‌

وی‌ با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی نیز ناکام مانده و امروز به شکست خود معترف است، اضافه کرد: دشمنان می‌گفتند "با تحریم‌ها آن‌قدر به ایران فشار می‌آوریم تا تسلیم ‌و به فقر مطلق گرفتار شوند"، و نام این نوع تحریم‌ها را تحریم‌های خفه‌کننده و فلج‌کننده ملت ایران نامیدند.‌

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با اظهار اینکه دشمنان فکر می‌کردند وقتی فشارهایی را بر مردم تحمیل کنند مردم دست از نظام، انقلاب و آرمان‌های خود بر‌می‌دارند، گفت: اما در این توطئه هم شکست خوردند؛ هرچند مردم ‌دچار سختی‌ها و زحمت‌هایی شدند ‌‌که البته فقط بخشی از آن ناشی از تحریم‌هاست و بخش دیگری از آن مربوط به ناکارآمدی‌ها، اشرافی‌گری‌ها و نگاه به بیرون به‌جای تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توسط برخی مسئولان است.

مقدم‌فر با اشاره به آمادگی دشمنان برای موج‌سواری بر اعتراض‌های بحق مردم در موضوعات اقتصادی و معیشتی بیان داشت: دشمنان منتظر بودند یک اشتباه کنیم و آنان سوار بر آن شده و موج‌سواری کنند لذا با افزایش ‌یک‌باره و سه‌برابری قیمت سوخت، این اشتباه اتفاق افتاد و آنها تلاش داشتند با سو‌ءاستفاده ‌و بهره‌گیری از‌ اعتراضا‌ت بحق مردم، این اعتراضات را ‌تبدیل به آشوب، آتش و خشونت کنند.

استاد دانشگاه با یادآوری اینکه مردم هوشیار بودند و تا دیدند دشمن از این اعتراضات‌ سوءاستفاده می‌کند ‌‌بلافاصله مسیر خود را از آشوبگران جدا کردند، ادامه داد: اغتشاشات هم یکی دو روز بیشتر دوام نیاورد اما باز هم ناامید نشدند، اما سناریوی دشمنان در این مرحله هم به شکست انجامید. البته نکته جالب توجه این ا‌ست که بعد از آن‌ حوادث، به‌مدت 40 روز تلاش کردند به‌وسیله رسانه‌های خود و هزینه‌کرد میلیاردها دلار پول برای تبلیغات، مجددا‌ً به‌بهانه چهلمین روز کشته‌شدگان‌ حادثه که البته کشته‌سازی‌هایی بود که توسط خودشان صورت گرفت‌‌، آشوب‌ها را ساماندهی کنند.

مشاور فرمانده‌کل سپاه ادامه داد: این رسانه‌ها مدام تبلیغ کردند که "چهلم کشته‌های‌مان را می‌گیریم" و پنج‌شنبه‌ پنجم دی ماه که گذشت، قرار بود دوباره کشور به آشوب کشیده شود، اما  شاهد بودیم ‌هیچ اتفاقی در هیچ نقطه‌ای از کشور رخ نداد و تمام کشور در امنیت کامل بود و شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین شکست عملیات رسانه ‌و روانی دشمن طی دهه‌های گذشته رقم خو‌رد.

مقدم‌فر با تصریح به اینکه دشمن در جنگ اقتصادی هم مثل جنگ سیاسی و فرهنگی ناکام مانده و به‌رغم همه مشکلات، اقتصاد ایران رو به جلو حرکت می‌کند، به تقابل جدید دشمن با ملت ایران اشاره کرد و افزود: امروز آخرین حربه دشمنان جنگ شناختی، ادراکی و روانی‌ است و می‌خواهند از این طریق ملت ایران را شکست دهند و برای همین هر روز در رسانه‌هایشان شایعه‌پراکنی و ایجاد یأس و سیاه‌نمایی می‌کنند ‌که بزرگ‌ترین هدف آن ناامیدسازی مردم است.

این استاد دانشگاه در بخش دیگر از سخنانش راجع به تفرقه‌افکنی دشمنان بین اقوام و مذاهب اسلامی گفت: دشمنان می‌دانند ایران قدرت برتر منطقه و بدون اغراق یکی از قدرت‌های بزرگ دنیاست که این مهم به‌برکت خون شهدا و اتحاد ملت ایران به دست آمده و نخستین هدف دشمنان فاصله انداختن بین شیعه و سنی و اقوام ایرانی بود اما نتوانستند و شکست خوردند.

مشاور فرمانده‌کل سپاه ‌در ادامه درباره نقشه‌های دشمنان برای بی‌ثبات‌سازی کشور خاطرنشان کرد: در ماجرای آبان ماه امسال می‌خواستند الگویی را که در لبنان و عراق اجرا شده بود در ایران ‌اجرا کنند‌ برای همین بحث استعفای دولت را مطرح کردند.

مقدم‌فر با ابراز اینکه در لبنان و عراق دولت‌ها استعفا دادند و همین اتفاق به انسجام این کشورها آسیب جدی وارد کرد، گفت: الآن نیز برخی عناصر وابسته در داخل، همین خط را دنبال می‌کنند، ‌هرچند ‌انتقاداتی به دولت داریم، اما می‌دانیم پروژه استعفای دولت، کار دشمنان است لذا دولت باید به‌رغم همه کاستی‌ها بایستد و همه برای رفع مشکلات کشور به آن کمک کنند. اینجا لبنان و عراق نخواهد شد چون رهبری مقتدر، دشمن‌شناس و مردمی بابصیرت داریم.

 

مطالب پیشنهادی