19:47 1399/01/09

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان: حلقه چهارم حفاظتی شهر در حال تکمیل است

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر با اشاره به پروژه احداث ادامه بلوار فرزانگان در منطقه 14 شهرداری اصفهان به طول 6 و نیم کیلومتر، اظهار کرد: این پروژه از تیرماه سال گذشته آغاز و در روزهای پایانی سال 98 زودتر از برنامه زمانبندی شده با هزینه ای بالغ بر 440 میلیارد ریال و در مساحت 158 هزار و 400 متر مربع با حضور شهردار اصفهان به صورت غیر رسمی به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه کل مسیر احداث بلوار نیاز به آزادسازی داشت که از نظر میزان آزادسازی بی سابقه بود، افزود: عملیات عمرانی این مسیر شامل تعریض میدان فرزانگان، میدان ورزش، میدان امید و بلوار فرزانگان بود. همچنین فضای سبز این پروژه به مساحت ۳۵ هزار مترمربع اجرا شد.  

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه به پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز که بخشی از رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان است از آذرماه سال گذشته آغاز و با تلاش مضاعف و شبانه روزی کارگران و مهندسان، طی بازه زمانی 10 ماهه و پیش از موعد مقرر در مساحتی بالغ بر 4 هزار 900 متر مربع و هزینه ای بالغ بر یک هزار و 50 میلیارد ریال به اجرا رسید.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح آفتاب بخش عمده ای از مشکل ترافیکی شرق اصفهان حل می شود. افزایش ایمنی شهروندان با حذف تردد ماشین آلات سنگین عبوری از شمال به جنوب کشور، کاهش آلودگی و ترافیک ناشی از ورود خودروهای شهرهای اطراف به درون شهر اصفهان، کوتاه شدن مسیر دسترسی به فرودگاه و تسهیل دسترسی شهروندان چند منطقه کم برخوردار اصفهان از جمله ویژگی ها و مزایای ساخت این پروژه است

مظفر، پروژه مجموعه پل ها و تقاطع های شهید سپهبد قاسم سلیمانی را یکی دیگر از پروژه های حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان ذکر کرد و گفت: این پروژه از اواخر فروردین ماه سال 98 آغاز شد و تاکنون 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  

وی با بیان اینکه مساحت کل این پروژه 260 هزار متر مربع و شامل 5 پل است، تاکید کرد: مجموع هزینه اجرای این پروژه یک هزار و 220 میلیارد ریال است که در منطقه 15 و در کنار کارخانه قند اجرا می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: پروژه مجموعه پل ها و تقاطع های غیرهمسطح شهید سپهبد قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین پروژه‌ های در دست احداث شهر اصفهان است و در مهمترین ورودی شرق اصفهان و در نقطه صفر آغاز حلقه چهارم حفاظتی قرار دارد. همچنین این پروژه حدود 1.5 کیلومتر از محور شمال به جنوب را در منطقه‌ ای به وسعت 260 هزار مترمربع شامل می ‌شود.

مطالب پیشنهادی