به گزارش مفتاح، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ضمن محکومیت نسل‌کشی مسلمانان میانمار از تمام آزادی‌خواهان جهان و امت اسلامی خواست ندای مظلومیت مسلمانان میانمار را فریاد بزنند و نگذارند این وحشی‌گری‌ها در پس سکوت خائنانه نهادهای بین‌المللی پنهان بماند.

متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به امضای آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی رسیده، به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وضعیت اسفناک و ناراحت‌کننده‌ی قتل‌عام هزاران مسلمان در میانمار و خشونت‌های بی‌رحمانه علیه مسلمانان این منطقه هم چنان در سایه سنگین سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی ادامه دارد.

در این مسلمان‌کشی‌های سفاکانه، مرد و زن و کودک زیر چکمه‌های حکام استعماری میانمار و تحت عناد و دشمنی با اسلام و مفاهیم اسلامی به قتل می‌رسند‌، جان و مالشان غارت می‌شود و آواره و بی‌خانمان در آتش حقد و کینه ظالمانه ارتش و بودائیان افراطی می‌سوزند و سازمان‌های بین‌المللی در سکوتی معنادار فقط عنوان دفاع از حقوق بشر را یدک می‌کشند.

سازمان‌های بین‌المللی باید به خیانت خود در برابر انسانیت و حقوق بشر اعتراف کنند. این چه حقوق بشری است؟ حقوق بشری که اکنون بیش از آنکه به انسانیت و انسان اهتمام و اعتنا داشته باشد به حربه‌ای سیاسی در دستان نظام سلطه و تحت اراده‌ی شیاطین بین‌المللی تبدیل‌شده است، دیگر چیزی جز ادعای تبلیغاتی و بی‌اثر نیست و کشتار مسلمانان در اقصی نقاط جهان از غرب تا شرق آسیا توخالی بودن و بی‌محتوایی این نوع حقوق بشر را آشکار کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت نسل‌کشی در میانمار از تمام آزادیخواهان جهان و امت اسلامی می‌خواهد ندای مظلومیت مسلمانان میانمار را فریاد بزنند و نگذارند این وحشی‌گری‌ها و جنایت‌ها در پس سکوت خائنانه نهادهای بین‌المللی پنهان بماند.

همچنین از مسئولان کشور به‌ویژه وزارت امور خارجه خواستاریم با اتخاذ تدابیری حکیمانه، حمایت از مسلمانان میانمار را پیگیری و در دستور کار خود قرار دهند، تا چون همیشه ایران اسلامی پرچم‌دار حمایت از مستضعفان جهان باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی