17:09 1398/04/25

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، مرضیه فرشاد که به مناسبت هفته بهزیستی به هماه معاونانش میزبان خبرنگاران بود در ابتدای صحبتش گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب مطرح شد را پر اهمیت قلمداد کرد و بسیاری از مطالب مطرح شده در گام دوم انقلاب را موضوعات امروز عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی به اصطلاح گذاراندن چله پر افتخار بدون خیانت اشاره کرد وگفت: از این جهت بر واژه پرافتخار تاکید می کنم که در سال 58 بهزیستی 20 واحد فعالیت داشت و امروز در پایان برنامه ششم بیش از 180 ریز فعالیت از ما انتظار می رود و 9 برابر مسئولیت بیشتر به بهزیستی سپرده شده است. با اینکه بهزیستی در جایی که باید باشد نیست، اما تلاش های خوبی شده است.

 

وی به کمک مردم ومسئولان و رسانه‌ها برای انجام بهتر این حجم از مسئولیت و بالا بردن کیفیت در کنار کمیت اشاره داشت و افزود: ما بایدهای زیادی در بهزیستی داریم که هم زمان می‌برد هم انرژی. ما باید به این باید‌ها بپردازیم و به دنبال تامین منابع باشیم.

وی در این نشست خبری به همه توصیه کرد تا بیانیه دوم انقلاب را یکبار مرور کنند. و بنا به گفته وی چکیده گام دوم انقلاب برای بهزیستی شفافیت بوده است. مساله ای که شاید سالهای گذشته چندان به ان اهمیت داده نمی شد و بنا به گفته فرشاد نبود همین شفافیت باعث بی اعتمادی به این ارگان شده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز بهزیستی اولین دستگاهی است که شفافیت را پذیرفته است گفت: انچه امروز می بینیم حرکت ما در مسیر شفافیت است. امرو کلیه قراردادها وپرداخت ها به صورت مشخص روی سایت قرار می گیرد و همه چیز مشخص است. هدف ما توانمدن ساز کردن مددجویان است و قصد داریم به آنها بافتن تور ماهی گیری یاد بدهیم تا ماهی گیری.

وی در ادامه از خبرنگاران خواست تا در انعکاس اخبار دقت وصحت را لحاظ کنند و از قضاوت وتحلیل نا‌بجا خوداری کنند چون بنا به گفته وی تحلیل نا‌بجا  مانع اقدامات موثر و به موقع بهزیستی در مواقع اتفاقات می‌شود.

 

5هزار معلول تحصیلکرده بیکار داریم

معاون توانبخشی بهزیستی در این نشست با اشاره به اجرا نشدن کامل قانون جامع معلولیت در کشور گفت: با آنکه قانون جامع معلولیت در اردیبهشت سال گذشته اصلاح شد اما ماده 2 این قانون که همان مناسب سازی است به صورت کامل اجرا نشده است، که اگر این اتفاق می افتاد بسیاری از معلولان به راحتی می‌توانستند خودشان مشکلاتشان را حل کنند.

بنا به گفته سید اصغر فیاض بیش از 5 هزار تحصیلکرده معلول بیکار داریم. حمایت نشدن معلولان و شکست آنها در بازار رقابت هم یکی دیگر از مشکلات معلولان کار افرین خواهد بود که قدرت فروش کالا وبازاریابی را ندارند.

افتتاح دو مرکز اشتغال حمایت شده در استان که تعداد مجموعه ها را به هفت مجموعه توانبخشی می‌رساند و افتتاح دو مجموعه بیماران اوتیسم که اصفهان اولین استان در کشور می شود با 11 مرکز اوتیسم،  ازبرنامه‌های هفته بهزیستی است.

وی از افزایش مستمری مددجویان از 53 هزار به 108 هزار تومان خبر داد وافزود : از محل هدفمندی یارانه ها تا پایان شهریور سال گذشته 900 هزار نفر به مستری بگیران اضافه شدند واین تعداد سه برابر شد و همچینین معلولانی که خانواده شان مشمول دریافت مستمری نمی شدند هم به این مجموعه اضافه شدند ومستمری تا 500 هزار تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به افزایش آمار سالمندان به توجه خیرین برای ایجاد خانه حمایت سالمندان با یارانه دولت اشاره کرد وگفت: سامندان نیاز به حمایت دارند و اگر خیرینی برای ایجاد مراکز حمایت روزانه وشبانه از سالمندان تنها داشته باشند حمایت می شوند.

 

سید اصغر فیاض گفت: موبایل سنترها در راستای ارایه خدمات به معتادان متجاهر تزریقی، راه اندازی شده‌اند و کارشناسان متخصص این مراکز سیار، با مراجعه به پاتوق معتادان متجاهر که دسترسی به آنها سخت است، خدمات مورد نیاز را با تفکر کنترل و مدیریت گسترس پیامدهای این بیماری بخصوص بیماری ایدز، به افراد حاضر در این پاتوق ها ارائه می کنند.

 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: افرادی که در قالب تیم موبایل سنتر در پاتوق‌های معتادان حضور پیدا می‌کنند، ضمن آموزش شیوه های پیشگیری از رفتارهای پرخطر و  انجام تست اچ ای وی؛ در صورت لزوم، معتادان متجاهر را به درمانگاه هدایت می‌کنند و خدمات مورد نیاز پیشگیری و کنترل بیماری ایدز را به آنان ارایه می‌دهند.

مطالب پیشنهادی