به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده مدیر اجرایی این آستان  ضمن تاکید بر رعایت موارد بهداشت فردی برای جلوگیری از انتشار این ویروس،  اشاره کرد و افزود: آستان مقدس حرم حضرت زینب (س) در راستای رسالت اجتماعی خود از همان ابتدای شیوع این ویروس در سه حوزه اجتماعی، بهداشتی و معنوی دست به اقدام فعالیت هایی کرد ودر همان روزهای اولیه به خاطر حفظ سلامت زائرین ضمن هماهنگی با مسئولین شهری و استانی درخصوص زیارت و تجمعات مختلف معنوی و مناسبتی که در آستان برنامه ریزی شده بود محدودیت هایی را اعمال کرد.

وی در ادامه افزود: به کمک نیروهای جهادی و خادمین افتخاری، مرکزیتی در آستان ایجاد شد تا عملیات سم پاشی و گندزدایی همۀ محله های منطقه زینبیه و محوطه پیرامونی حرم به صورت منظم در دستور کار قرار گیرد، که این عملیات تا همین لحظه در حال اجراست و در روزهای آتی نیز بنا بر ضرورت ادامه خواهد داشت. 

وی همچنین به توزیع اقلام بهداشتی و بسته های ارزاق در منطقه 14 اصفهان اشاره کرد و افزود:با توجه به وسعیت جمعیت این منطقه، موقعیتی فراهم شد تا 25 هزار «بسته بهداشتی» شامل بعضی از داروهای تقویتی و ویتامین D، مواد شوینده، ماسک و بروشورهای اطلاع رسانی و معرفتی با مشارکت خیرین و نهادهای مختلف توسط خادمین این آستان و نیروهای جهادی آماده و در منطقه در حال توزیع می باشد .

وی ادامه داد: همچنین جهت خانواده های نیازمندی که مجبورهستند در منزل بمانند بسته های ارزاق آماده شده که بخشی از آنها توزیع شده و مابقی بسته ها در روزهای آتی توزیع خواهد شد.


صادق زاده در ادامه با اشاره به کارگاه تولید ماسک بهداشتی در این آستان گفت : با هماهنگی اداره بهداشت  در آستان مقدس حضرت زینب (س) یک کارگاه کوچک تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت محدود ایجاد شده است و خادمین این آستان در یک کار جهادی در حال تولید ماسک های پارچه ای هستند.


مدیر اجرایی حرم حضرت زینب (س) در ادامه به یک عرصه مهم و البته مغفول مانده در این روزها اشاره و افزود: شاید اتفاق مهم دیگر در این آستان بحث تلاش و فعالیت رسانه ای برای مراقبت های معنوی و اعتقادی است. چرا که لازم است در این روزها جامعه را از لحاظ معنوی ، روانی ، اعتقادی حفظ و حراست کرد. لذا فعالیت های رسانه ای را در شبکه های اجتماعی آغاز کرده ایم تا فضای معنوی، دعا و مناجات را گسترش و ترویج دهیم و مشکلات معنوی و اعتقادی که ممکن است با شیوع این بیماری ایجاد شود را با استفاده از توان و ظرفیت فضای مجازی پاسخ دهیم و به نوعی روشنگری نماییم.


صادق زاده در خاتمه به برنامه ریزی برای روزهای آینده اشاره کرد و افزود: محدودیت ایجاد شده در مورد فعالیت های حرم تا اطلاع ثانوی باقی می ماند و ان شاءالله در اولین فرصتی که این محدودیت مرتفع شود براساس اولویت، فعالیت های اجتماعی آستان ادامه خواهد یافت. همچنین روند تجمع اردوهای جهادی و خیرین در آستان روز به روز قوی تر شده و این کار قطعا تا روزهای آخر وضعیت موجود ادامه خواهد داشت و فعالیت در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی هم به صورت قوی تر و یکپارچه تر تداوم خواهد داشت.


وی تاکید کرد: در پایان از این فرصت استفاده کرده و از همه خیرین و نهادها و تمامی افرادی که احساس دغدغه می کنند دعوت می کنیم در فرآیندهای اجتماعی و خدمات معنوی، اجتماعی و بهداشتی آستان مشارکت نمایند.

مطالب پیشنهادی