مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: حدود 250 نفر از کادر درمان استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند

 

به گزارش مفتاح، مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: هفته های گذشته روزانه حدود 120 تا 140 نفر بستری می شدند، اما در حال حاضر تعداد موارد بستری روزانه به 100 تا 120 نفر رسیده است، تقریباً هر روز این تعداد را با علائم بالینی ابتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری می کنیم.

دکتر آرش نجیمی افزود: نه آنچنان روند کاهشی قابل توجه ای و نه روند افزایشی یا پیک بیماری را داریم، باید دید، هفته های آینده آیا آمار پایین می آید و ما می توانیم به روندی برسیم که بگوییم بیماری کنترل شده است یا خیر.

وی با انتقاد از این که فاصله گذاری اجتماعی در استان اصفهان رعایت نمی شود، گفت: اگر فاصله گذاری اجتماعی را خوب رعایت کرده بودیم، در حال حاضر وضعیت بسیار بهتری نسبت به شرایط موجود داشتیم و کرونا در استان اصفهان تک گیر بود، اما به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم پایبندی بعضی از مردم به آن اصولی که اعلام کرده ایم، سبب شده ما هنوز درگیر این بیماری باشیم، در حالی که پیش بینی می کردیم در این زمان درگیری ما بسیار کمتر از وضع موجود باشد.

هنوز مجوزی برای بازگشایی مساجد صادر نشده است

دکتر نجیمی با اشاره به بازگشایی بعضی از مساجد در بعضی از شهرستان های استان اصفهان بیان کرد: هنوز هیچ دستورالعمل و هیچ اجازه ای برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی داده نشده و اگر مسجدی هم بازگشایی شده بدون مجوز بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بازگشایی مساجد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند و بیماری را افزایش دهد، تا زمانی که به یک جمع بندی کامل نرسیم و اعلام نشود، مساجد نباید بازگشایی شوند، به مردم توصیه می کنیم از حضور در محل های تجمع و نه فقط اماکن مذهبی خودداری کنند.

 

وی با تأکید بر این که وضعیت شهرستان های استان اصفهان نسبت به هفته ها و ماه های قبل بهتر شده است، بیان کرد: وضعیت شهرستان های کاشان و آران بیدگل مانند دیگر نقاط استان اصفهان به یک وضعیت ثابتی رسیده است، البته این نیست که اعلام کنیم همه جا کنترل شده و هیچ مشکلی نیست، به طور قطع مشکل وجود دارد، اما نسبت به هفته های گذشته مشکل کمتر شده است.

اخبار بیشتر

مردم در رعایت فاصله اجتماعی سهل انگاری می کنند / بسترسازی برای انجام تست کرونا

آغاز فعالیت هتل های اصفهان با ظرفیت 50درصدی/ 3 شهرستان استان وضعیت سفید دارند

فوت دو نفر در کادر درمان اصفهان

دکتر نجیمی با اشاره به این که حدود 250 نفر از کادر درمان استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند، گفت: در خود اصفهان یک نفر از کادر درمان و یک نفر از پرسنل بهداشتی، درمانی فوت شدند که در مجموع اصفهان 2 نفر فوت کادر درمان ناشی از کرونا داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فوت دکتر یونس نوروزی، پزشک شاغل در بیمارستان گلدیس شاهین شهر عنوان کرد: دکتر یونس نوروزی، یکی از پزشکان بخش خصوصی بود که مرگ ایشان بر اثر کرونا نبوده و علائم بالینی این ویروس را نداشته است و آزمایش او نیز منفی اعلام شده است.

وی با توصیه به مردم در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دقت بیشتر در این زمینه خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد هستند که کرونا را ممکن است تمام شده فرض کنند، ما امیدوار هستیم زودتر اعلام کنیم کرونا تمام شده است، اما هنوز اتفاق خاصی برای مدیریت کنترل کرونا نیفتاده است و هر لحظه می تواند یک بی دقتی، یک تخمین نادرست و یک عدم رعایت مردم با برگزاری تجمع، آمار را جابه جا کند و سبب شعله ور شدن مجدد کرونا در استان اصفهان شود.

مطالب پیشنهادی