به گزارش مفتاح، گروه جهادی شهید مدافع حرم عباس کردونی گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در اردوهای جهادی شرکت کنید وآن قسمت‌هایی که از دید مسئولان غافل مانده را ببینید سبب شد ما برای شاد کردن دل محرومان تصمیم بگیریم در مناطق محروم حاضر شویم.

گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد" این عبارت قسمتی از مهمترین سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در مورد توجه به محرومان و مستضعفان است که با توجه به عمق و معنای آن با مفهومی ارزشمندی مواجه می‌شویم. ارزش این جمله زمانی اهمیتش به افلاک سر می‌کشاند که امام راحل این قشر محترم جامعه را " ولی نعمت " یاد می‌کند و از مسئولان خواهان خدمت‌گزاری بیشتر برای آن‌ها می‌شود.

با وجود اینکه سال‌ها از این سخن گهر بار رهبر بنیانگذار انقلاب اسلامی می‌گذرد اما نیروهای انقلابی و جهادی هرسال با شعار رفع محرومیت و کمک به محرومین جامعه اوقات فراغت خود را در استان‌های محروم کشور می‌گذرانند.

خوزستان نیز به علت مقاومت در طول هشت سال جنگ تحمیلی زخم‌هایی از جنس محرومیت بر بدنه شهرهای جنوبی‌اش از جمله آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، بستان و .... تحمل می‌کند که این زخم‌ها در کنار محرومیت شهر سبب محرومیت مردمان ساکن در این شهرها شده است.

گروه جهادی شهید مدافع حرم عباس کردونی از جمله گروه‌های جهادی است که با لبیک به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر کمک به مناطق محروم و همچنین توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان اوقات فراغت خود را به کار جهادی در مناطق محروم سپری کنند از سال 95 تشکیل و در بهار 96 با حضور در منطقه محروم مظفریه 2 شهرستان کارون اقدام به برنامه‌های جهادی کردند.

بهروز صبوری با بیان اینکه یک سال از تشکیل گروه جهادی شهید مدافع حرم عباس کردونی می‌گذرد اظهار داشت: امسال جمعی از بچه‌های مسجد حضرت رسول اهواز و پایگاه ایثار این مسجد تصمیم گرفتیم پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کارجهادی در روستاها و مناطق محروم با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات مورد نیاز بپردازند.

وی با بیان اینکه این گروه متشکل از گروه‌های سنی مختلف اعم از نوجوان، جوانان و میانسال است، افزود: این گروه با محور فعالیت‌های فرهنگی، درمانی و عمرانی تشکیل شد که در بخش فرهنگی برنامه‌هایی از قبیل جلسات معرفتی و تربیتی برای گروه‌های سنی مختلف به همراه بازی و سرگرمی و برگزاری جلسات مشاور خانواده در قالب جلسات عمومی و خصوصی برگزار می‌شود.

مسئول گروه جهادی شهید مدافع حرم عباس کردونی با بیان اینکه این گروه در بخش درمانی با یک ابتکار جدید به ارائه خدمات درمانی می‌پردازد، گفت: در طرح ابتکاری این گروه جهادی پزشک طب سنتی و اسلامی و پزشکان عمومی و تخصصی حضور دارند و این طرح تنها به بازه زمانی خاصی اختصاص ندارد و قرار است که این حرکت جهادی ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به طرح عمرانی گروه جهادی شهید مدافع حرم عباس کردونی عنوان‌‌کرد: در زمینه عمرانی قرار بود که مدرسه ابتدایی شهید عباس کردونی را بازسازی کنیم که متاسفانه به دلیل تامین نشدن مصالح مورد نیاز از سوی قرارگاه سازندگی امام رضا(ع) کار انجام نشد و قرار شد که در منطقه به ساخت مسجد و خانه عالم مشغول شویم که دوستان نیز با نشان دادن اشتیاق تغییر پروژه عمرانی را پذیرفتند.

صبوری با اشاره به میزان پیشرفت پروژه مسجد گفت: قسمت پی کاری ، شناژبندی و دیوار کشی مسجد انجام شده و در حال حاظر در حال خاک برداری سطح هستیم اما کار به دلیل نبود امکاناتی مانند دستگاه های مکانیکی و مشکلات هزینه‌ای کمی سخت است و افراد مجبور هستند کارها را خودشان انجام دهندبه طوری که 20 نفر اعضای گروه مشغول سطح برداری خاک هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه چیزی سبب شده اعضای گروه با سن و سال مختلف تفریحات عید را به شرکت در اردوهای جهادی ترجیح دادند، گفت: نخستین موضوعی که سبب شد اعضای گروه شرکت در اردوهای جهادی را به سایر تفریحات ترجیح دهند عشق است همچنین به علت فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره این موضوع که می‌فرمایند در اردوهای جهادی شرکت کنید وآن قسمت‌هایی که از دید مسئولان غافل مانده را ببینید سبب شد ما برای شاد کردن دل محرومان تصمیم بگیریم در مناطق حاضر شویم.

مسئول گروه جهادی شهید مدافع حرم عباس کردونی عنوان کرد: منطقه مظفریه 2 یکی از مناطق محروم شهرستان کارون است که حدود 35 الی 40 خانواده در این منطقه زندگی می‌کنند که جمعیت شهرستان را به 150 تا 160 نفر می‌رسد و در این منطقه مردمانی بسیار محترم و مهربان در حال زندگی هستند و در طول مدتی که در منطقه هستیم جز مهربانی و حمایت چیز دیگری ندیده‌ایم و امیدوارم که با حضور گروه‌های جهادی تمام مشکلات و معضلات این منطقه و سایر مناطق محروم خوزستان برطرف شود.

 

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی