17:37 1399/09/02

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی در خصوص محدودیت های کرونایی استان  گفت: بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا که از اول آذر امسال به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود، محدودیت‌های خاصی در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعمال این محدودیت‌ها از ساعت یک بامداد شنبه اول آذر آغاز می‌شود، اضافه کرد: کنترل ورودی و خروجی کلانشهر اصفهان نیز در ۱۰ محور اصلی انجام خواهد شد.

 

غلامی گفت: از اول آذر به مدت ۲ هفته در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ ممنوع است.

 

وی، مشاغل مُجاز و گروه یک را شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌ها عنوان کرد.

 

غلامی هشدار داد: واحدهای صنفی که این محدودیت‌ها را رعایت نکنند به مدت ۱۵ روز پُلمب خواهند شد.

 

وی اظهار داشت: در باره حمایت از واحدهای صنفی که بر اساس محدودیت‌ها، تعطیل خواهند شد در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا تبادل نظر و مقرر شد که از اول آذر مهلت ۱۵ روزه به صاحبان چِک‌ها داده شود.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: همچنین قرار است در ستاد ملی مقابله با کرونا بسته حمایتی از صنوف آسیب‌پذیر تعیین و ابلاغ شود که بر اساس آن در استان اقدام خواهد شد.

 

ومی با بیان‌اینکه از اول آذر به مدت ۲ هفته فعالیت مشاغل گروه‌های ۱ و ۲ در شهرستان‌های نارنجی مُجاز و گروه‌های ۳ و ۴ ممنوع است، گفت: در این مناطق نیز اگر واحدهای صنفی از محدودیت های ابلاغی تخلف کنند به مدت ۱۵ روز پُلمب می‌شوند.

 

وی همچنین با بیان‌اینکه اینکه اداره‌ها به ۲ دسته خدمات ضروری و عادی تقسیم شده‌اند، خاطرنشان کرد: اداره‌های ضروری مانند شبکه‌های آب، برق، گاز و بهداشت، بانک‌ها، پست و خدمات شهری است و سایر مشاغل، عادی هستند.

 

غلامی ادامه داد: در شهرهای قرمز، کارکنان اداره‌های ضروری حداکثر تا یک سوم برای ارائه خدمات در محل کارشان حضور خواهند داشت و در سایر خدمات تا ۵۰ درصد دورکاری می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرهای نارنجی برای خدمات ضروری تا دوسوم کارکنان در محل کار حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: در این شهرها برای سایر خدمات یک دوم کارکنان دورکاری و سایر آنها بصورت حضوری هستند.

 

معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مسوولیت و کنترل دورکاری کارکنان با مدیریت دستگاه های اجرایی است و تخلف‌های احتمالی توسط سازمان اداری و استخدامی پیگیری می‌شود.

 

غلامی در باره تردد خودروها نیز توضیح داد: ورود خودروی شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرها و ورود خودروی شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز، ممنوع بوده و رقم اعمال جریمه برای سرپیچی از آن مبلغ یک میلیون تومان است.

 

وی اضافه کرد: همچنین در شهرهای قرمز، تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد ممنوع و جریمه آن ۲۰۰ هزار تومان است.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار داشت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای نارنجی به دیگر شهرها و ورود خودروهای شخصی پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع و جریمه آن ۵۰۰ هزار تومان است.

 

وی با بیان اینکه برخی از مشاغل ناگزیر به تردد در سطح شهرها برای خدمات‌رسانی هستند، توضیح داد: هماهنگی‌هایی در این زمینه انجام شده تا در شهرهای نارنجی و قرمز برای پنج گروه مجوز تردد صادر شود از جمله کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی، امداد و نجات، آتش نشانی، قضات و فرودگاه‌ها که با داشتن برگه تردد با امضای بالاترین مقام دستگاه اجرایی خود می‌توانند تردد کنند.

 

غلامی، گروه دوم را کارکنان شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات و صنایع تولیدکننده مایحتاج مردم خواند و افزود: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید فهرست این افراد را تهیه کنند و تحویل فرمانداری شهرستان دهند تا مجوز تردد برای آنها صادر شود.

 

وی با بیان اینکه برای تاکسی‌های اینترنتی نیز بر اساس فهرستی که سازمان تاکسیرانی در اختیار فرمانداری قرار دهد، مجوز تردد صادر می‌شود، ادامه داد: اگر برخی از مردم نیز دچار مشکلات درمانی و ناچار به خروج از خانه و تردد شوند بنا بر تشخیص مامور انتظامی و بصورت موردی می‌توانند تردد داشته باشند.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در باره افرادی که خودروهای آنها دارای پلاک غیربومی برای رفتن به محل کار است، گفت: از این افراد می‌خواهیم تا حد امکان از وسایط حمل و نقل عمومی استفاده، درغیر این صورت کارت شناسایی محل اشتغال خود را ارائه کنند.

 

وی همچنین در باره جریمه‌هایی که توسط دوربین‌های نظارتی ثبت می‌شود، اظهار داشت: برای مشاغلی که مُجاز اعلام شده‌اند فهرست آنها پس از ۱۵ روز تهیه و بعد از تایید فرمانداری به نیروی انتظامی برای رفع جرایم اعلام می‌شود.

 

غلامی با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۴ شهرستان قرمز هستند و هیچ شهرستان زردی در زمان حاضر نداریم، اظهار داشت: بر اساس شاخص‌های موجود، وضعیت زرد برای شهرهای با بستری روزانه چهار نفر مبتلای قطعی به کرونا، نارنجی برای بستری ۶ نفر و قرمز برای بستری ۱۰ نفر گفته می‌شود که این شاخص‌ها توسط شبکه بهداشت و درمان بطور هفتگی رصد و اعلام خواهد شد.

 

وی افزود: احتمال تغییر این رنگ‌بندی وجود دارد و بر اساس آن واحدهای صنفی در هر یک از گروه‌های اعلام شده، مجاز یا غیرمجاز به فعالیت هستند.

 

بر اساس آخرین رنگ‌بندی استان اصفهان، شهرستان‌های بُرخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر و نجف‌آباد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

تعداد بازدید:

مطالب پیشنهادی