16:01 1398/04/18

به گزارش مفتاح علی نبیان ظهر امروز در شورای مسکن استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه یزد یکی از استان‌هایی است که بخش اعظم مساکن مهر را تحویل داده و به اتمام رسانده است اظهار داشت: استان‌های دیگری نیز بودند که اتمام مسکن مهر را با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهور در دستور کار خود قرار دادند و تکلیف راه و شهرسازی هم این بود که پروژه‌های مسکن مهر را تا پایان سال 98 به جز مساکن مهری که دارای مشکلات حقوقی هستند حل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن رونق تولید را در بحث مسکن یکی از دغدغه‌های وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: استان‌ها به‌ گونه‌ای فعالیت کنند که این اقدامات را رقم بزنند و سرعت مناسبی در این مسیر در راستای تحقق رونق تولید مسکن رقم بزنند.

ساخت 400 هزار واحد مسکونی جدید در سطح کشور

وی به ساخت 400 هزار واحد مسکونی جدید در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید، 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و 100 هزار واحد مسکونی در بنیاد مسکن ساخته و تحویل متقاضیان داده شود.

نبیان به اولویت ساخت و سازهای جدید در کشور اشاره و تصریح کرد: اگر ساخت و سازی صورت گیرد کسانی در آنها ساکن می‌شوند که فاقد واحد مسکونی باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌ها در تلاش هستند که زمین‌ها به صورت گروهی در برای ساخت و ساز اختصاص یابد تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بانک مسکن وجود دارد که برای ساخت و ساز و رونق تولید مسکن تسهیلاتی را در اختیار افراد واجد شرایط قرار دهد.

وی افزود: سرعت بخشی به امر مسکن دغدغه‌ای است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان داشتند و گفتند که در چند سال اخیر در باب مسکن اتفاقات کمرنگی در کشور شکل گرفته که باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد و بعد از آن بود که همه نسبت به این مسئله حساس شدند و برای افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور تاکید داشتند.

نبیان ظرفیت استان یزد را برای رونق تولید مسکن را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ظرفیت در استان یزد وجود دارد که بتوانیم از آن استفاده و بحث ساخت مسکن و رونق تولید مسکن را در آینده نزدیک در استان یزد با سرعت بیشتری دنبال کنیم و در چند روز آینده اولین فراخوان این موضوع در سطح کشور و به تبع آن در استان یزد نیز این مسئله شکل خواهد گرفت و اولین قدم را برای این موضوع برداشته و سرعت آن را افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: شهرداری‌ها و نظام مهندسی استان یزد و همه وظیفه‌مندیم اقداماتی انجام دهیم که رونق تولید مسکن را داشته باشیم و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به شکلی باشند که با سرعت بیشتری در این قضیه وارد شوند و سرعت کار را افزایش دهند.تسنیم

مطالب پیشنهادی