اگر ترکیب سریال‌های کلاسیک آمریکایی و جهان ابرقهرمان‌های مارول را دوست دارید، «وانداویژن» برای شماست؛ سریالی جدید محصول استودیو مارول که از دیزنی‌پلاس پخش می‌شود و برای علاقه‌مندان ابرقهرمانان دنیای مارول و مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است.

همشهری آنلاین - روناک حسینی: وانداویژن یک مینی‌سریال آمریکایی است که توسط جک شیفر Jac Schaeffer و مت شکمن Matt Shakman برای سرویس پخش دیزنی پلاس بر اساس شخصیت‌های کمیک‌ ماورل، واندا ماکسیموف (اسکارلت ویچ) و ویژن ساخته شده است. این مجموعه ادامه ماجراهای دنیای سینمایی مارول است و مرتبط با داستان‌ فیلم‌های این مجموعه. در حقیقت داستان سریال پس از وقایع فیلم «انتقام‌جویان: بازی نهایی» (Avengers: Endgame (۲۰۱۹)) در جریان است.

در این سریال، به ویژه در قسمت‌های آغازین ما با فضایی پارودیک از سیتکام‌های چند دهه قبل آمریکا مواجهیم. در قسمت اول، واندا و ویژن، زن و شوهری با توانایی‌های فوق بشری که تازه ازدواج کرده‌اند، زندگی خود را در شهری کوچک به نام وست‌ویو آغاز و سعی می‌کنند خود را با زندگی در این شهر وفق دهند و تا جای ممکن عادی باشند و کسی از توانایی‌های خارق‌العاده آن‌ها بویی نبرد.

در واقع ما ابتدا با یک سیتکام امریکایی دهه ۵۰ روبه‌رو می‌شویم با صدای خنده تماشاگران در پسزمینه و موقعیت‌های کمیک متداول. البته با این تفاوت که شخصیت‌های اصلی، نه شهروندان معمولی آمریکایی که ابرقهرمانان دنیای مارولند و اگر دنبال‌کننده فیلم‌های MCU (دنیای سینمایی مارول) باشیم، می‌دانیم ویژن، به دنبال رویدادهای قبلی، دیگر نباید در داستان حضور داشته باشد.

مطالب پیشنهادی