23:52 1399/11/01

به گزارش سرویس اقتصادی  مفتاح نیوز به نقل از پایگاه خبری اقتصاد جوان؛ فرحناز رافع در نودمین جلسه کمیته فرش استان کرمانشاه، با تقدیر از اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی زنجیره ارزش صنعت فرش "از پشم تا فرش"، افزود: اقدامات قابل توجهی در حوزه فرش دست‌باف استان کرمانشاه انجام شده است و این استان توانسته بخش عمده‌ای از زنجیره ارزش فرش را تکمیل نماید.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه بهترین و مرغوب‌ترین پشم یعنی پشم سنجابی را در اختیار دارد و می‌تواند به‌ تأمین‌کننده پشم کل کشور تبدیل شود.

ثبت علامت تجاری جمعی برای برند سازی فرش دستباف کشور

رییس مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: در حوزه فرش دست‌باف برند خاصی نداشتیم، اما با کمک دستگاه‌های متولی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) توانستیم برای فرش دستباف، علامت(نشان) تجاری جمعی در راستای برند سازی برای توسعه صادرات این هنر صنعت بگیریم.

رافع همچنین تصریح کرد: استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که دارد می‌تواند علامت(نشان) تجاری جمعی غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

فعالیت 30 هزار بافنده در استان کرمانشاه

وی در ادامه افزود: 30 هزار بافنده در استان کرمانشاه فعالیت می کند، باید طراحی فرش‌ متناسب با آداب و رسوم برای خلق اثرهای ماندگار باشد و طرح‌ها و نقشه‌ها متناسب با ذائقه‌های مختلف مردم بافته شود.

پوشش بیمه ای 460 هزار بافنده فرش‌باف

رییس مرکز ملی فرش ایران به حمایت‌های این مرکز از قالیبافان اشاره و عنوان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در مرکز ملی فرش ایران، از طریق صندوق بیمه عشایری و روستایی 460 هزار بافنده را تحت پوشش بیمه‌ای در سراسر کشور قرار دادیم که تاکنون 340 هزار نفر آن ثبت کرده اند.

امضای تفاهم‌نامه‌ای با بیمه ایران برای حمایت از قالیبافان

رافع اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران و بیمه ایران امضا شده است تا پوشش های بیمه‌ای نظیر بیمه درمان و تکمیلی، حوادث و ... را به صورت اقساط در اختیار فرشبافان قرار دهیم، همچنین یک وام قرض‌الحسنه به صورت کمک معیشتی و سرمایه در گردش در اختیار قالیبافان قرار می‌گیرد.
گفتنی است رییس مرکز ملی فرش ایران در ادامه سفر دو روزه به استان کرمانشاه، از نمایشگاه فرش دست‌باف کمیته امداد امام خمینی(ره) بازدید کرد.

مطالب پیشنهادی