10:16 1399/04/08
 

به گزارش  مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی و بین الملل، مجید رضازاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مواردی نیز گفته شده است که حتی پروانه کار برخی از مراکز به دلیل پرداختن به مسائل اجتماعی باطل شده است، افزود: هرگونه فشار سازمان بهزیستی به مراکز مشاوره را تکذیب می‌کنم. این سازمان هیچ فشاری بر مراکز مشاوره نداشته و پروانه‌ای نیز باطل نشده است.

وی افزود: این درحالیست که بهزیستی به همکاران بخش غیردولتی آموزش هایی را ارائه می‌کند تا بتوانند در مواردی که نیاز به مداخله وجود دارد مثل تربیت فرزندان و... اقدامات لازم را انجام دهند. بخش غیردولتی شریک ماست و نه تنها به آنها فشاری وارد نمی‌کنیم  بلکه همواره کمک حالشان بوده‌ایم. به طوریکه حتی اگر نمی‌توانستند هزینه‌هایشان را پرداخت کنند به آنها یارانه پرداخت می‌کنیم.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اخیرا هم دستورالعملی برای مشاوره غیرحضوری در بخش غیردولتی را ابلاغ کردیم، اظهار کرد: همچنین خط ۱۴۸۰ هم‌ از ۸ صبح تا ۱۲ شب به شکل رایگان خدمات می‌دهد و به افراد توصیه می‌کنیم‌ قبل از هر تصمیمی مشاوره بگیرند.

به گفته رضازاده، بیش از 3000 مرکز غیردولتی مشاوره، از سازمان بهزیستی مجوز گرفته‌اند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان پیشرو در حوزه سلامت روان و ارائه مجوز خدمات روان شناختی با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت و توان بخش غیردولتی همواره برآن بوده است تا با حساسیت نسبت به مسائل و پدیده‌های اجتماعی برخوردی مبتنی بر علم و دانش و متناسب با شرایط روانی اجتماعی جامعه داشته و با هدف ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه با بهره مندی از متخصصین روان شناسی و مشاوران در این مسیر گام بردارد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این سازمان در همین راستا از ظرفیت بخش های غیردولتی و تشکل‌های روان شناختی حداکثر کمک را گرفته و اقدام به ارائه خدمات سلامت روان از طریق خدمات غیرحضوری خط ۱۴۸۰، خدمات حضوری مراکز مشاوره، مراکز سلامت روانی با رویکرد محلی و استفاده از ظرفیت های مردمی می نماید و خدماتی همچون مهارت های زندگی، آموزش های سلامت روان، مداخلات کاهش آسیبی و حمایت‌های روانی اجتماعی را ارائه می‌کند.

به گفته رضازاده، سازمان بهزیستی کشور با رویکرد حمایتی و ارتقائی تلاش دارد تا در راستای کاهش مشکلات روانی اجتماعی جامعه با بهره مندی از توان و پتانسیل متخصصان روان شناسی اقداماتی اثربخش و در دسترس تمام افراد جامعه علی‌الخصوص افراد در معرض آسیب‌های روانی اجتماعی قرار دهد.

 

مطالب پیشنهادی