10:14 1399/05/15

به گزارش مفتاح، سرهنگ حسن عجمی، در خصوص طرح دوم رزمایش کمک مومنانه در دهه ولایت گفت: توزیع سراسری بسته  های معیشی در چند طرح دنبال می‌شود، درطرح امیرالمومنین در دهه ولایت پیش بینی ۲۵ هزار بسته معیشتی شده است.

وی با اشاره به دستور رهبری برای اجرای طرح کمک مومنانه،  در مرحله اول رزمایش ستاد تشکیل شد. این ستاد در نواحی مقاومت شکل گرفت و سامانه مهر کریمانه به منظور شناسایی اقشار کم درآمد و اسیب دیده از کرونا شکل گرفت.

سرهنگ عجمی در ادامه افزود: افراد تحت نظر کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، خانواده زندانیان، کودکان کار و آقشار اسیب دیده ا کرونا معرفی شدند که جمعیت  ۵۹۷ هزار نفر اعلام شد و که با یکسان سازی 305 هزار نفر برای کمک مشخص شد.

عجمی تصریح کرد: با اجرای طرح و جمع آوری افراد به علت شیوع بیماری کرونا  100 هزار نفر به جمعیت فقرا اضافه شده بود که با کمک خیرین و سازمان ها در مرحله اول رزمایش ۴۰۰ هزار بسته در میان جمعیت شناسایی شده توزیع شد.

وی در ادامه افزود: در مرحله اول ۲۱۰۰ وام ۵ میلیون تومانی نیز به به اصناف متضرر داده شد.

وی در ادامه با تاکید بر درخواست رهبر برای ادامه پیدا کردن کمک مومنانه این برنانه  در دستور قرار گرفت و قرار است کمک ها در سه بازه زمانی توزیع شود. بازه اول دهه امامت، بازه دوم محرم و بازه سوم دهه اخر صفر است.

وی از توزیع بن های خرید در طرح ولایت خبر داد وگفت: در این طرح ۷ میلیارد در قالب بن های خرید در شهرستان ها در بین نیازمندان توزیع می شود که با مراجعه به مراکز خرید هر چه نیاز دارند تهیه کنند.

طرح طعام علوی یکی دیگر از طرح های رزمایش در مرحله دوم است در این طرح یک میلیون اطعام و غذا در استان توزیع می شود.

 تهیه جهیزیه به ارزش 20 میلیارد تومان

طرح نذر قربانی در بسیج دانشجویی، طرح شیفت ایثارگری کارگرانی در کارخانه ها، اطعام نیازمندان در هیئت های مذهبی و ارائه  و ۳ هزار و ۲۰ وام ۵ میلیونی به صنوف آسیب دیده در شهستان ها  از دیگر طرح هایی که رئیس سازمان بسیج سازندگی به آن اشاره داشت.

همچنین به گفته سرهنگ عجمی،  ۴۰۰ جهیزیه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان شامل ۲۲ قلم جنس به همت خیران تهیه شد، که در اختیار زوج‌های جوان قرار خواهد گرفت.

عجمی در ادامه با اشاره به بسیج نیروها و همکاری دستگاه‌های اجرایی در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا همه  دستگاه های اجرایی وارد کار شدند و  بسیج هم نقش بسیار خوبی داشت. صد عفونی معابر  وتامین ماسک با قیمت مناسب در شرایطی که قیمت ماسک خیلی بالا رفته بود خیلی به ما کمک کرد.

وی در ادامه با تاکید بر راه اندازی 500 کارگاه دوخت ماسک گفت: با را ه اندازی این کارگاه ها توانستیم قیمت را کنترل کنیم و ماسک سه لایه پارچه ای را  با ۲۵۰۰ تومان تهیه کنیم. خیلی از این کارگاه ها تولید خیاطی بود که برای تولید ماسک در نظر گرفته شد.

اجرای طرح غربالگری توسط نیروهای بسیج در کمترین سطح دریافت شد و طرح با 98 درصد انجام شد و در ایام کرونا بسیار کمک کننده بود.

وی کمک مردم ر این ایام را یک سرمایه ملی عنوان کرد وافزود: در این ایام وشرایط اقتصادی مردم به خوبی پای کار آمدند و این روحیه مردم سرمایه بزرگی برای کشور است.  

مطالب پیشنهادی