13:39 1399/06/27

سخنگوی وزارت بهداشت در کاشان : توزیع واکسن آنفولانزا از اول مهر

 
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲.۵ میلیون واکسن آنفولانزا برای گروه‌های پرخطر در اختیار معاونت بهداشت قرار گرفته است تا برای مادران باردار، سالمندان، زندانیان، کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و زمینه‌ای و نیرو‌های مسلح به صورت رایگان استفاده شود.


سیما سادات لاری در کاشان افزود: حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بالای ۶۵ سال که در مراکز بهداشت ثبت شده‌اند این واکسن را به صورت رایگان از مراکز بهداشت دریافت و ۴.۵ میلیون نفر دیگر از افراد بالای ۶۵ سال واکسن را از داروخانه‌های سراسر کشور با ارائه کارت ملی دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیون واکسن در داروخانه‌ها با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود گفت: تزریق واکسن برای افراد پرخطر و بیماران زمینه‌ای و مادران باردار رایگان است.

اخبار بیشتر

هشدار| فوت 71 کودک اصفهانی به خاطر کرونا/ روزانه یک مینی بوس انسان در اصفهان می میرد


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: چنانچه نیاز به واردات بیشتر واکسن آنفولآنزا باشد، ممکن است با قیمت غیریارانه‌ای و ارز آزاد وارد کشور می‌شود.


خانم لاری در خصوص روند بیماری کرونا در بازگشایی مدارس و مراسم‌های عزاداری گفت: همه دنیا به سمت بازگشایی‌ها حرکت می‌کنند و از این رو وزارت بهداشت برای هر برنامه و بازگشایی شیوه نامه‌های تدوین کرد که باید بر اساس شرایط هر استان و شهرستان مد نظر قرار گیرد تا با کمترین مشکلات مواجه شویم.

مطالب پیشنهادی